מנהיג אל קאעידה, איימן אל זוואהירי, פרסם היום (שני) מסר קולי ששמו "התאחדו למען שחרור ירושלים" בו הוא תוקף את מה שהוא מכנה "המתקפה הישראלית על מסגד אל-אקצא" וקרא למתקפות נגד ישראל והמערב.
 
בהקלטה נשמע מנהיג אל קאעידה כשהוא אומר: "המוסלמים ברחבי העולם יודעים על המתקפות היהודיות על מסגד אל-אקצא המבורך". הוא משבח את פיגועי הדקירה נגד אזרחים ישראלים ומציין "באופן מיוחד את אלו שיצאו למשימה כשהם יודעים שהם עשויים להיהרג".
 
מנהיג ארגון הטרור הציג את חזונו למאבק הפלסטיני וקרא למערכה כוללת לשחרור פלסטין. "שני דברים הכרחיים לשחרור פלסטין. הראשון הוא תקיפת המערב, ובעיקר ארצות הברית, על אדמותיו שלו ותקיפת האינטרסים המפוזרים שלו ברחבי העולם. על תומכי ישראל לשלם בדמם ובמחיר הכלכלה שלהם.  זה יהיה המחיר על תמיכתם בפשעי ישראל נגד המוסלמים והאסלאם", זוואהירי אף קרא למתקפות בנוסח ה-11 בספטמבר והפצצת תחנות הרכבת בלונדון ומדריד. 
 
"הדבר השני הדרוש למען שחרור פלסטין הוא הקמת מדינה אסלאמית בלבנט ומצרים, במטרה לגייס את האומה למלחמה למען שחרור פלסטין. דבר זה היה ניתן להשגה רק בעזרת דרך האחדות. עלינו לדחות את הפילוג ולהפסיק כל לוחמה בין הפלגים הג'יהאדיסטים".
 
החלק האחרון של דבריו של זוואהירי  הוא המעניין ביותר עבור מי שמתעסק באסלאם הקיצוני והטרור והוא למעשה קריאה ללוחמי הג'יהאד בסוריה, בהם אנשי ארגון דאעש, להתאחד. האם זו פנייה ראשונה של מנהיג אל קאעידה, שתחת התערבותו יצא ארגון דאעש משורות אל קאעידה, אל הארגון הקיצוני במטרה להתאחד? לאל קאעידה פתרונים. אל זווהאירי גם מציין את האיומים על לוחמי הג'יהאד כמו ארצות הברית ורוסיה.