לקראת שחרורו הצפוי של המרגל הישראלי ג’ונתן פולארד מכלאו בארה"ב לאחר שריצה 30 שנות מאסר, מבקשת חברת הפקה גדולה בהוליווד להכין סרט עלילתי על חייו. נציגים של חברת ההפקה ההוליוודית פנו השבוע אל ראשי הוועד למען פולארד בישראל, הודיעו על כוונתם להפיק סרט על אודותיו וביקשו פרטים על מועד שחרורו.



המרגל הישראלי אמור להשתחרר מכלא באטנר בצפון קרוליינה בעוד כשבועיים וחצי, ב־20 בנובמבר, אולם בוועד למען פולארד הבהירו כי כל נושא שחרורו נתון תחת ערפל כבד, שכן שלטונות הכלא טרם מסרו מועד מדויק לשחרור וייתכן שהוא ישוחרר רק ב־21 בנובמבר. בינתיים מתכננים מאות צוותי תקשורת מהעולם כולו לסקר את רגע השחרור. נציגים של עשרות כלי תקשורת כבר פנו בעניין זה בימים האחרונים אל ראשי הוועד למען פולארד בישראל וביקשו לראיין את המרגל הישראלי מיד לאחר שחרורו. עם זאת, כולם קיבלו את אותה התשובה, ולפיה עדיין אין פרטים על מועד השחרור.
 
זאת ועוד: שלטונות הכלא טרם העבירו לפרקליטיו של פולארד בארה"ב פרטים על ההגבלות שיוטלו עליו עם שחרורו מהכלא. ההערכה היא שעל פולארד ייאסר לצאת את גבולות ארה"ב לפחות במשך חמש שנים ממועד שחרורו, ועל כן נערכים פרקליטיו לסדר לו מגורים באזור ניו יורק. רעייתו של פולארד, אסתר, צפויה לצאת בקרוב לארה"ב כדי לקדם את פניו עם שחרורו, אולם גם פרטי הנסיעה טרם נקבעו בשל הערפל השורר סביב נסיבות השחרור.
 

בוועד למען פולארד הבהירו כי הם מעדיפים ששחרורו של המרגל ייעשה בצנעה ובפרופיל נמוך ככל האפשר, ללא נוכחות של שרים, חברי כנסת או פוליטיקאים מישראל. לדבריהם, דאגתם הראשונה היא לראות את פולארד מחוץ לשערי הכלא כאזרח חופשי. פולארד עצמו אינו מעוניין בפסטיבל של חגיגות סביב שחרורו והוא מבקש לנסות ולשקם את חייו.
 
עם שחרורו אמור פולארד להתאשפז בבית חולים לצורך בדיקות, טיפול רפואי והחלמה. לאורך עשרות שנותיו בכלא סבל פולארד מבעיות רפואיות שסיכנו את חייו, ואף עבר כמה ניתוחים.