מאיה בוסקילה עונה על ראיון האושר של "מוסף סגנון". היכנסו לקריאת המוסף.

 איך את מגדירה אושר?

"אני מגדירה אושר כתחושה פנימית עילאית והבנה שאתה מאושר. אי אפשר באמת להסביר אושר. זה משהו פנימי, ספציפי מאוד וכל אחד מרגיש אושר בצורה אחרת, כי כולנו שונים. האושר של האחר לאו דווקא יעשה אותי מאושרת. אני חושבת שבתקופות שאני נותנת מעצמי לאחרים אני הכי מאושרת. וכמובן, כשאני עסוקה ועובדת אני הכי מאושרת".

את מגדירה את עצמך כאדם מאושר?

"טפו טפו טפו, כן. עם יד על הלב, אני אדם אופטימי שמאמין שגם דברים קשים מסתדרים בסוף, ואני חושבת שזה חלק חשוב מהאושר. לא תמיד הכל טוב ולא תמיד הכל סבבה, אבל צריך לדעת לקחת דברים בפרופורציות. מאז שהבנתי מהם המינונים הנכונים בחיים הפכתי מאושרת יותר. לדעת לקחת הכל במינון הנכון: את העבודה, את החיים האישיים וגם את האמהות. למה אני מתכוונת כשאני מדברת על מינונים? למשל, אם אישה קונה כל יום בגד, קניית בגדים כבר לא גורמת לה לאושר. היא מפסיקה להעריך את זה ולהתרגש. כשאישה קונה בגד רק בכל כמה חודשים - הרבה יותר כיף לה לקנות את הבגד הזה. זה נקרא מינון. אותו הדבר בעבודה. אני וורקהולית, אבל במהלך הזמן למדתי לשחרר. כשאתה עובד יותר מדי יש תשישות מטורפת וזה לא כיף. כשאתה יודע גם לקחת זמן לעצמך ולמשפחה שלך, זה מה שהופך אותך למאושר. הכל במינונים".

מתי את הכי מאושרת?
"כשלני הבן שלי לידי, אחרי הופעה והכי הכי - באולפן ההקלטות. אלו הדברים שעושים אותי מאושרת. כשלני אמר לי 'אמא אני אוהב אותך' זה משהו שגרם לי להיות ברקיע השביעי. זה נורא כיף. דברים קטנים כמו החיוך שלו, הצחוק שלו, לדעת שהכל בסדר איתו. כשאני באולפן ויצא טייק שמרגש את כולם, אני מאושרת. כשאני עולה על הבמה והקהל יוצא עם חיוך, אני מאושרת".

מי האדם הכי מאושר שאת מכירה ותמיד תתקשרי אליו כשאת צריכה עידוד?
"חברתי מיכל. היא אדם אופטימי מאוד, והיא מצחיקה אותי מאוד. היא לוקחת הכל בקלות ומכניסה אותך לפרופורציות בלי שאתה שם לב".

איזה תפקיד כסף משחק במדד האושר שלך?
"משחק תפקיד חשוב. כלומר, כשאת הופכת להיות אמא החרדה הקיומית נוכחת מאוד. הייתה שנה שלא עבדתי וזה מאוד השפיע עלי ועל מצב הרוח שלי. אין מה לעשות, אנחנו חיים בעולם חומרי, בעולם שכדי לחיות בו טוב צריך כסף, בייחוד אם אתה גר בתל אביב".

מה היה הרגע המאושר ביותר בחייך?
"כולם בטח חושבים שאגיד שהלידה של לני, אבל הרגע המאושר ביותר היה כשיצא הסינגל הראשון שלי לרדיו. הרגשתי תחושת סיפוק, ביטחון והצלחה". 

האם האושר האישי שלך מושפע ממה שקורה סביבך במדינה? 
"כן. לגמרי. המצב הביטחוני הנוכחי מחדיר בי המון פחדים ודאגות בתור אמא".

מה העצה הכי טובה שאי פעם קיבלת בנוגע לאושר?
"חונכתי בבית שבו אמא תמיד אמרה שלא משנה מה יש לנו או אין לנו – תמיד צריך להיות אופטימיים כי בסוף הכל יסתדר. גם כשאתה למטה, אתה תמיד יודע שאפשר לעלות. זה משהו שטבוע בנו כמשפחה". 

מהי לדעתך הקלישאה הכי שגויה בנוגע לאושר?
"שיש רק דרך אחת להיות מאושר. יש אנשים שלא טוב להם בחיים ולא משנה מה תגיד להם, זה לא יעזור. הייתי בתקופות האלה בעצמי. אושר זה דבר אינדיווידואלי, אף אחד לא יכול לתת לזה עצות או טיפים כי זה שלך ואישי מאוד".

איזה סרט תמיד עושה לך מצב רוח?
"הסרט 'ריקוד מושחת'. מבחינתי זהו סיפור האהבה האולטימטיבי. הם רוקדים, שרים ומתאהבים. זה קליל ועושה טוב. גם 'אווטאר' ו'מלך האריות' הם סרטים מדהימים. אני אדם שאוהב גם סרטים רציניים יותר, אבל הם לאו דווקא הסרטים שאני הכי נהנית מהם, בעיקר כשאני רוצה להרים את מצב הרוח".