יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט החליט היום (רביעי) להשעות את ח"כ מוטי יוגב למשך שלושה חודשים מוועדת החוץ והביטחון, כולל ועדות המשנה שלה, לאחר שיוגב לא השתתף בהצבעה על אישור הצעת החוק של ח"כ יואב קיש (ליכוד), לביטול חזקת הגיל הרך, שהסתיימה בהפסד לקואליציה על חודו של קול.



בבדיקה שביצעו השר בנט ויו"ר סיעת הבית היהודי, ינון מגל, התברר כי ח"כ מוטי יוגב נכח באולם המליאה אולם בעת שהקריאו את שמו סימן באצבע כי הוא אינו משתתף בהצבעה. על פי תקנון הכנסת מי שמודיע שאינו משתתף אינו יכול לחזור בו. הצעת החוק נפלה ברוב של 42 מתנגדים מול 41 תומכים. יוזם החוק ח"כ יואב קיש (ליכוד) זעם ודרש להעניש את חברי הקואליציה "שהבריזו" וגרמו להפלת החוק.



בבית היהודי הוחלט להעניש את ח"כ יוגב. בנוסף להשעייתו למשך שלושה חודשים מוועדת החוץ והביטחון הוחלט עוד כי הצעות חוק שלו לא יובאו לאישור ועדת השרים לחקיקה עד לסיום המושב. עוד הוחלט כי אם חבר הכנסת יוגב יצביע שוב נגד עמדת הקואליציה הוא יורחק מוועדת החוץ והביטחון לצמיתות.



בנט ומגל הבהירו כי על אף שהחוק המדובר לא נפל בגלל הצבעתו של יוגב, הם רואים חשיבות עליונה באחידות השורות בקואליציה ובשמירה על שיתוף הפעולה היעיל והחיובי שהתקיים עד היום. בתוך כך בלשכתו של ח"כ קיש טענו כי הסיבה למפלה בהצבעה היתה גם העדרם של השרים משה יעלון וחיים כץ שנעדרו מההצבעה בגלל "אי הבנה".