רפורמת הנגשת הגז הטבעי לתעשייה ולמפעלים בישראל אושרה אתמול (שישי) באחת בלילה בוועדת הכלכלה של הכנסת. נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בירך על אישור העסקה והודה ליו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, ולחברי הוועדה על פעילותם בקידום הנושא.
ברוש מסר לאחר האישור כי "היום, אני יכול להיות גאה בממשלה ובכנסת בישראל. הגז הטבעי ייתן זריקת מרץ לתעשייה הישראלית ולוועדת הכלכלה. משרדי האוצר והאנרגיה, בשיתוף הדוק עם התאחדות התעשיינים, הובילו במסגרת דיוני הוועדה רפורמה מעמיקה ורחבת היקף אשר צפויה לקדם באופן משמעותי את חיבור המפעלים בישראל לגז טבעי".

בירוקרטיה כבדה
 
ברוש אמר כי הבירוקרטיה הכבידה על הפעילות עד היום:  "על אף שהגז הטבעי התגלה לפני למעלה משש שנים, בשל הבירוקרטיה הכבדה, על גבול הבלתי אפשרית, רק 12 מפעלים חוברו לרשת החלוקה של הגז הטבעי. עד כה, כל צינור וכל מגוף דרשו אישור אישי של המהנדס הראשי ברשות הגז, מה שהפך את תהליך החיבור לגז למייאש ובלתי נגמר. כעת, בזכות הרפורמה שמעבירה הלכה למעשה את האחריות על בטיחות חיבורי הגז למפעלים, חברות תעשייתיות רבות יוכלו להתחבר לגז טבעי במהירות וביעילות".


שרגא ברוש. צילום: פלאש 90 

בעקבות הרפורמה, על פי יעדי הממשלה, עד שנת 2020 יחוברו 450 מפעלים לתשתית הגז הטבעי. כמו כן, נקבעו לוחות זמנים מסודרים לאישור תוכניות עבודה להולכת צנרת החלוקה. בנוסף, אישורי הבטיחות למפעלים יינתנו על ידי מעבדות מוסמכות ולא על ידי רשות הגז. זאת באמצעות תקן שיסדיר את דרישות הבטיחות, לקראת הסבת מפעלים לגז טבעי.

ברוש הוסיף כי "אנו מקווים כי היעדים שקבעה הממשלה לחיבור עשרות מפעלים לגז טבעי כבר בשנת 2016 אכן יתממשו ויעזרו ליצור מהפך של ממש במשק האנרגיה בישראל. בקרב מפעלים רבים החיבור לגז טבעי הנו הפער בין להתקיים או לחדול. על כן, יש להמשיך לעשות כל מאמץ להסרת חסמים נוספים בחיבור מפעלים לגז".