זוכרים את "האחים בלוז"? אם נולדתם לפני שנות ה־90, יש מצב שאתם זוכרים את האטרף סביב הסרט המדהים, שראה אור ב־1980 ומהר מאוד הפך לקאלט.



למי שלא נולד אז או למי ששכח: "האחים בלוז" מספר את סיפורם של שני אחים, ג'ייק ואלווד בלוז, שלוקחים על עצמם משימה: להציל את בית היתומים שבו גדלו מעיקול. ג'ון בלושי ע"ה ודן אקרוייד יבדל"א כיכבו, ג'ון לנדיס ביים ופסקול הסרט השמיע את ענקי הריתם אנ' בלוז: ג'יימס בראון, קאב קאלווי, אריתה פרנקלין, ריי צ'ארלס וג'ון לי הוקר.



מתברר שהאגדה לא מתה, ומופע מוזיקלי הנושא את שם המותג ממשיך לרוץ על במות העולם, מהווסט אנד בלונדון עד לוס אנג'לס. ועכשיו המופע Approved The Blues Brothers מגיע גם לישראל.



אי אפשר שלא לשים לב לנגיעה האישית של המפיקים, דן אקרויד וג'ודית בלושי (אלמנתו של) בכבודם ובעצמם, שחתומים על המופע כמפיקים. במופע מככבים שניים - בראד הנשו (ג'ייק) ומארק לאוסון (אלווד), כולל כל הדאווין, החליפות, משקפי השמש והסקובי דובי דו. אליהם מצטרפות שלוש סולניות עם קולות מדהימים שיעזרו לכל העניין לנסוק לגבהים.


רגע לפני ש"האחים בלוז" מודל 2015 ינחתו כאן בחודש הבא, תפסתי את בראד הנשו, האיש בנעלי בלושי, לראיון טלפוני, היישר מהחוף המערבי בארצות הברית.



אתה רץ עם המופע כבר 25 שנה. זוכר את תחילת הדרך?
"כמובן. המופע התחיל בצורה צנועה, בעיירת החוף ברייטון באנגליה, ואת החודשים הראשונים העברנו באירופה. רק כשהוזמנו להופיע בשיקגו, הבנתי שמשהו גדול מתחיל".



איך זכית בתפקיד של בלושי?
"לא יודע אם הייתי כזה קול או שפשוט היה לי מזל. עד המופע הייתי סונגרייטר צעיר שהופיע בכל מיני מקומות. שמעתי שיש אודישנים למופע הזה והלכתי. היו שם איזה 100 איש בתור. אחרי מספר מיונים קיבלתי את התפקיד הראשי. תוך כמה שבועות כבר הופעתי בווסט אנד בלונדון ורעדתי בכל הגוף מהתרגשות. המורשת שג'ון בלושי השאיר מאחוריו גדולה מהחיים, ואני זה שנבחר להמשיך אותה. זה משהו שאני מתייחס אליו מאוד ברצינות".



באילו מדינות החתמת דרכון עד היום בזכות המופע הזה?
"כבר הופענו בגרמניה, אוסטריה, שווייץ, דנמרק, הולנד, שוודיה, פינלנד, ספרד, איטליה, צרפת, ארצות הברית, אוסטרליה, תאילנד, ברזיל, ניו זילנד, יפן ודרום אפריקה. עכשיו אנחנו יכולים להוסיף לרשימה את ישראל הנפלאה".



מתברר ש"האחים בלוז" פופולריים לא רק באמריקה.
"בכל פעם אני מופתע מחדש, כשאנחנו מגיעים למדינה רחוקה כמו ישראל או יפן, מכמה 'האחים בלוז' עדיין פופולריים בעולם. הדמויות של ג'ייק ואלווד זכו למעמד של פולחן, וככה הם יישארו עד אחרית הימים. ג'ייק ואלווד הם אייקונים כמו קוקה קולה, ותמיד יהיו חלק מתרבות הנגד".



מה אתה מבשל למופע בישראל?
"נעשה בישראל את מה שאנחנו יודעים לעשות: שירים גדולים ועל־זמניים ושואו אדיר. נדאג שהקהל ייהנה מכל רגע". 



"האחים בלוז", 19.12, מוצ"ש, היכל רענן כץ, חיפה; 20.12־21.12, ראשון־שני, היכל התרבות, תל אביב