שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר היום (שני) כי תקציב הביטחון יגיע לידי הסכמה בעשרת הימים הקרובים לכל היותר.



"ממש ברגעים אלה מתנהלים דיונים בין משרד הביטחון לבין האוצר ואני מקווה שהתקציב יאושר כמו שאנחנו רואים", אמר שר יעלון. "נכון להיום התקציב כפי שאושר בממשלה ועומד על סך של 56.1 מיליארד שקל הוא לא קביל מבחינתי וזה גם נפל בוועדות הכנסת השונות כמעט פה אחד. אנחנו דורשים 63 מיליארד שקל והשאלה היא לא מה יאושר אלא מה התקציב יכלול בסופו של דבר. האם זה כולל את תקצוב צה"ל שיורד דרומה? האם זה כולל את תקצוב אבטחת המים הכלכליים?", הוסיף יעלון.



דבר נוסף שהתייחס אליו שר הביטחון בהקשר של תקצוב משרדו הוא תקצוב הצבא. "נכון לרגע זה המטה הכללי דן בתכנית הרב שנתית וגם בהיבטים של כוח האדם בצה"ל. זה משליך על התקציב כי הבנו לאחר בחינה מעמיקה שמודל הפנסיה הנוכחי שהושג בשנת 2010 הוא הפסד כלכלי גדול מכל הבחינות. גם באוצר אומרים היום שמדובר בתוכנית רעה מאוד. אני אעמוד על כך שכל לובשי המדים, מי שמגיע לגיל פרישה יקבל פנסיה. אצלי לא נבדיל בנושא הזה בין לוחמים, למג"דים ולטייסים", הבהיר יעלון.



"גיוס החרדים נמצא בעלייה מתמדת"



בנושא חוק הגיוס המתוקן מאשר השר יעלון כי החוק יובא ביום ראשון הקרוב לממשלה לאישור ובהמשך לכנסת מתוך הנחה שעד ההצבעה לתקציב בעוד 10 ימים, יעבור החוק יעבור בקריאה ראשונה. בהצעת החוק החדשה תתווסף תקופת מעבר. בהצעת החוק החדשה נכנסו שתי נקודות ציון לתקופת המעבר האחת בשנת 2020 והשנייה בשנת 2023. "כרגע המגמה היא חיובית", אמר השר יעלון. על פי נתוני הצבא נכון להיום נושא גיוס החרדים נמצא בעליה מתמדת. עד היום התגייסו למעלה מ-5,000 חרדים לצה"ל. מתוכם כ-1800 חיילים חרדים התגייסו למסלול "שחר", לגדוד החרדי נצח יהודה התגייסו למעלה מ-1,600 והשאר התגייסו למערך הטכני, למסלול "תמר" שהוקם במיוחד בחטיבת גבעתי. ובישיבות ההסדר מגלה שר הביטחון כי ישנו ביקוש מוקדם להתגייס לחטיבת הצנחנים ולגדודי ההנדסה השונים.