השתלה משולבת ומורכבת של כליה וכבד בחולה אחד, בוצעה בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים, הודות לתרומת איבריו של החייל בנימין יעקובוביץ׳ ז״ל אשר נפצע בשבוע שעבר בפיגוע דריסה באורח אנוש ונפטר אתמול.



הוריו של בנימין הסכימו לתרומת האיברים ובמהלך שעות הבוקר החל ניתוח בן עשר שעות, בו קיבל חולה כבד בן 54 את הכבד והכליה של בנימין ז״ל.


דוקטור הדר מרחב, מנהל מרכז ההשתלות ב"הדסה" שביצע את הניתוח יחד עם דוקטור עבד אל חלאילה ודוקטור רם אלעזרי אמר: ״החולה היה במצב קריטי. הוא חולה במחלת כבד סופנית ועל רקע זה איבד גם את הכליה שלו. בחודש האחרון מצבו התדרדר מאוד ותרומת האיברים בהחלט הצילה אותו. הניתוח היה קשה ומורכב ולשמחתי נראה כי האיברים נקלטים ועובדים״.




ד"ר הדר מרחב, מנהל מרכז ההשתלות. צילום: דוברות ביה"ח "הדסה"


סמ״ר יעקובוביץ׳ ז״ל, אשר הועלה בדרגה לאחר מותו, התגייס למשמר הגבול לפני כשנה וחצי, הותיר אחריו הורים, אח ושתי אחיות. ברגעי הכאב והיגון, לבקשת משפחתו נתרמו אבריו כדי "להוביל להצלת חיים או שיפור משמעותי בחייו של אדם הזקוק לכך".



כזכור, הפיגוע אירע ברביעי ה-4.11, בשעה 16:00 אחר הצהריים הגיח רכב לעבר צוות לוחמי משמר הגבול שפעלו בצומת חלחול. לפתע הסיט נהג הרכב את רכבו ופגע בעוצמה רבה בבנימין ז"ל, הלוחמים שעמדו בסמוך פתחו בירי מדויק לעבר המחבל וזה חוסל. בסרטון שפורסם בו תיעוד הדריסה, נראים לוחמי מג"ב כשהם מנסים להימלט מהמכונית שמגיעה לעברם במהירות רבה.