חלקים מחקירתו של אחמד מנסארה, הנער בן ה-13 שביצע את פיגוע הדקירה בפסגת זאב, הגיעו לידי רשת "אליום", שמזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי, אשר מפרסמת את התמונות. 



הרשת הציגה היום (שני) את הסרטון בו נראה מנסארה ביחד עם בן דודו, חסן, אשר חוסל באותו האירוע לאחר שדקרו צעיר בן 25 ונער בן 13.



תיעוד פיגוע הדקירה בפסגת זאב

הנער, אשר נראה מחייך בבית החולים, שם אושפז לאחר שנטען כי נהרג ובסופו של דבר הוכח שלא, נראה אחרת לגמרי, כמעט חודש אחרי הפיגוע. כשהוא לבוש במדי שב"ס חומים, איתם הוא מגיע גם לבית המשפט, נראה הנער בחקירה שבור, ועומד חסר אונים מול טענות החוקר, שמטיח בו את ההאשמות.


התמונות מהחקירה מראות את קצין המשטרה מעמת את הנער עם התמונות וסרטון האבטחה, שמראה כי הוא אכן ביצע את הפיגוע. במהלך החקירה טוען הילד מספר פעמים שהוא לא יודע מה קרה שם, אך החוקר מקשה עליו ובסופו של דבר גם מצליח להשיג את הודאתו. מנסארה צפוי להודות מחר בבית המשפט בביצוע העבירה, על מנת שיישפט בגיל 13, ובכך יינצל מעונש מאסר ממושך, אלא ישהה עד גיל 18 במקום מאובטח.
חוקר: הוא רץ ואתה מאחוריו עם הסכין ביד, למה? מה רציתם לעשות שם?" 
מנסארה: "באלוהים לא זוכר"
חוקר: "אתה משקר בשם אלוהים, אתה עדיין נשבע לי באלוהים, שתוק. מי זה?"

מנסארה: "חלאס, מי זה? אני אני"
חוקר: מי זה? זה חסן.
חוקר: "איפה הוא מאחוריך? הוא לא מאחוריך נכון?", היקשה החוקר בצעקות. הוא לא ברחוב, בניגוד למה שאמרת, שקרן! אתה הראשון שרץ". 
אתה הראשון,

מנסארה: זה נכון.

חוקר: נכון? תודה רבה
מנסארה: אני לא זוכר
חוקר: "הוא לא היה מאחוריך (כפי שטען בחקירה), למה עזרת לו?
מנסארה: "לא יודע"

חוקר: "למה החזקת את הסכין? 
מנסארה: לא יודע, אני לא זוכר, קח אותי לרופא.
חוקר: "שתוק, למה עזרת לו?". איפה אתה? מה היה לך ביד?
מנסארה: "אתה צודק, אמרתי לך, היה לי סכין. נכון. חלאס, אמרתי לך, אתה צודק, כל מה שאתה אומר אתה צודק".לאחר מכן, מוטח בו הסעיף עליו הוא יעמוד לדין: "האשמה נגדך אתה יודע מה היא? 

מנסארה: "שדקרתי"
חוקר: "האשמה היא ניסיון רצח של יהודים. חשוד בסיוע לאויב בשעת מלחמה. אתה סייעת לאויב שעת מלחמה, אתה עשית משהו נגד ישראל, ישראל היא האויב, באתם לדקור יהודים". לאחר מכן טען מנסארה כי הוא ניסה להפחיד יהודים שיפסיקו להרוג ערבים.