סכינאות בבירה: לאחר שבוע שקט בירושלים, דווח היום (שלשי) כי מאבטח בן 25 נפצע במצב קל במהלך פיגוע דקירה ברכבת הקלה, ברחוב אלוף יקותיאל בפסגת זאב. הפיגוע בוצע ע"י שני פלסטינים קטינים, בני 12 ו-13 .



מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'ירושלים' העניקו טיפול רפואי ראשוני למאבטח שנדקר בפלג גוף עליון. לאחר מכן הוא פונה להמשך טיפול בבית החולים שערי צדק. על פי תחקור ראשוני, המאבטח היה זה שירה במחבלים ונטרל אותם מלהמשיך לפגוע באנשים נוספים. נוסעים ברכבת השתלטו על המחבל השני עד להגעה המהירה של השוטרים. אחד מהמחבלים, בן 12, נפצע במצב בינוני קשה ומחבל נוסף שלא ידוע מצבו, נעצר.



תגובה מהירה מנעה פגיעה חמורה

צפו: זירת הפיגוע ברכבת הקלה


פראמדיק מד"א דוד דלפן, שהיה ברכבו הפרטי בסמוך למקום סיפר: "ראיתי רכבת עומדת ובמקום היו כוחות גדולים של שוטרים ומאבטחים. בסמוך לרכבת שכב על שפת המדרכה צעיר כבן 25 בהכרה מלאה עם פצעי דקירה שטחיים בגופו. הענקו לו במקום טיפול רפואי ראשוני מהיר והעלנו אותו לאמבולנס".
הפראמדיקים של מד"א אהרון אדלר ואליעזר אסולין שפינו את הפצוע סיפרו: "במהלך הדרך הפצוע היה בהכרה מלאה ותיקשר איתנו. הוא סבל מפצעי דקירה שטחיים בראש ובפלג גופו העליון, במהלך הפינוי לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות ומתן נוזלי ומצבו הוגדר קל עד בינוני ויציב" מפקד תחנת שפט , סנ״צ אבי כהן, אמר כי "התגובה המהירה והנחושה של המאבטח ברכבת הקלה והנוסעים מנעו המשך פגיעה בחפים מפשע".


לכידת אחד המחבלים הקטינים. צילום: דוברות מד"א




זירת הפיגוע ברכבת הקלה. צילום: דוברות מד"א


ניסיון הדקירה בשכם



דקות ספורות לאחר מכן, התקבל דיווח במשטרת ירושלים, על ניסיון לפיגוע בשוטרי מג"ב שהלכו ברחוב הנביאים. על פי תחקיר ראשוני של האירוע, הגיע מחבל כבן 37 אל שער שכם, ניסה לדקור את אחד מהם כשסכין בידו, נוטרל באופן מידי ונפצע באורח קשה. אין נפגעים לכוחותינו באירוע זה. 

המחבל פונה במצב אנוש להדסה הר הצופים. 

מפקד מרחב קדם, נצ"מ חיים שמואלי, אמר כי "המאבטחים סיכלו פיגוע דקירה ופגיעה בנפש בתגובתם המהירה והמקצועית. אנו ממשיכים בהיערכות המוגברת בירושלים לשמירה על בטחון התושבים״.
 

הפיגוע באזור הרכבת הקלה התרחש בסמוך לאזור בו אירע פיגוע הדקירה בפסגת זאב בו נפצע נער בן 13. כזכור, במהלך האירוע, שני המחבלים, בני 13 ו- 15, הגיעו לשכונה כשהם חמושים בסכינים. תחילה הם זיהו גבר יהודי כבן 25 ברחוב הארבעה, דקרו ופצעו אותו קשה. הנדקר נמלט כשהמחבלים רודפים אחריו והצליח לעלות על תחנת אוטובוס שלקחה אותו הרחק מהזירה. משלא השיגו אותו, המשיכו המחבלים במסע הרצח במעלה רחוב הששה עשר, כשהם תרים אחר קורבן צעיר. השניים חלפו על פני אדם, סיננו לעברו שהוא מבוגר ולא שווה לדקור אותו, והבחינו בילד כבן 13 שיצר מחנות ממתקים, נסע על אופניים ודקרו אותו באורח אנוש.