סוכל ניסיון פיגוע שני היום (שלישי) בצומת הקיוסק שבאבו דיס, צפונית מזרחית לבית לחם. למחסום הגיע פלסטיני שעורר את חשדם של לוחמי משמר הגבול שמאיישים את המחסום. הלוחמים קראו לחשוד על מנת לבדוק אותו כשלפתע הוא שלף סכין ורץ לעבר הלוחמים כשהוא קורא "אללה אכבר". הלוחמים ביצעו ירי מדוייק וניטרלו את המחבל. מותו של המחבל נקבע בזירה, אין נפגעים לכוחותינו.




הסכין מזירת הפיגוע. צילום: חטיבת דובר המשטרה


מוקדם יותר סוכל פיגוע דקירה בשער שכם בירושלים. על פי תחקיר ראשוני של האירוע, הגיע מחבל כבן 37 אל שער שכם, ניסה לדקור את שוטרי מג"ב שהיו באזור כשסכין בידו. הוא נוטרל באופן מידי ונפצע באורח קשה. אין נפגעים לכוחותינו באירוע זה. המחבל פונה במצב אנוש ל"הדסה הר הצופים" ומאוחר יותר מת מפצעיו. מפקד מרחב קדם, נצ"מ חיים שמואלי, אמר כי "המאבטחים סיכלו פיגוע דקירה ופגיעה בנפש בתגובתם המהירה והמקצועית. אנו ממשיכים בהיערכות המוגברת בירושלים לשמירה על בטחון התושבים".



מוקדם יותר, אירע פיגוע דקירה ברכבת הקלה שבבירה. מאבטח בן 25 נפצע במצב קל, הפיגוע בוצע ע"י האחים מעאוויה ועלי עלקם, בני 12 ו-13. על פי תחקור ראשוני, המאבטח היה זה שירה במחבלים ונטרל אותם מלהמשיך לפגוע באנשים נוספים. נוסעים ברכבת השתלטו על המחבל השני עד להגעה המהירה של השוטרים. אחד מהמחבלים, בן 12, נפצע במצב בינוני קשה ומחבל נוסף שלא ידוע מצבו, נעצר. 




זירת פיגוע הדקירה ברכבת הקלה. צילום: דוברות מד"א


מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'ירושלים' העניקו טיפול רפואי ראשוני למאבטח שנדקר בפלג גוף עליון. לאחר מכן הוא פונה להמשך טיפול בבית החולים שערי צדק. 



פרמדיק מד"א דוד דלפן, שהיה ברכבו הפרטי בסמוך למקום סיפר: "ראיתי רכבת עומדת ובמקום היו כוחות גדולים של שוטרים ומאבטחים. בסמוך לרכבת שכב על שפת המדרכה צעיר כבן 25 בהכרה מלאה עם פצעי דקירה שטחיים בגופו. הענקו לו במקום טיפול רפואי ראשוני מהיר והעלנו אותו לאמבולנס".



הפרמדיקים של מד"א אהרון אדלר ואליעזר אסולין שפינו את הפצוע סיפרו: "במהלך הדרך הפצוע היה בהכרה מלאה ותיקשר איתנו. הוא סבל מפצעי דקירה שטחיים בראש ובפלג גופו העליון, במהלך הפינוי לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות ומתן נוזלי ומצבו הוגדר קל עד בינוני ויציב" מפקד תחנת שפט , סנ״צ אבי כהן, אמר כי "התגובה המהירה והנחושה של המאבטח ברכבת הקלה והנוסעים מנעו המשך פגיעה בחפים מפשע".