ראש הממשלה בנימין נתניהו, התראיין הערב (שלישי) למכון המחקר הפרוגרסיבי בארצות הברית ואמר כי התבטאויותיו בערב הבחירות לצאת ולהצביע כי "הערבים נוהרים לקלפיות" הייתה טעות.



עוד אמר נתניהו כי "ערבים הצביעו לי יותר מלמפלגת העבודה, אבל לא הייתי צריך להגיד את הדברים האלה. מה שמשנה זה לא הדיבורים אלא המעשים. תבדקו מה עשיתי בשביל ערביי ישראל".



‏"אני מוכן להיכנס למשא ומתן עם עבאס מיד ללא תנאים מוקדמים אבל הוא מסרב". ראש הממשלה התייחס גם לבנייה בהתנחלויות ואמר כי "ב-20 השנים האחרונות לא נבנו התנחלויות חדשות. כל התוספת היא ביישובים קיימים, המפה לא השתנתה".





מוקדם יותר הופיע נתניהו לפני העצרת הכללית של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. זהו כנס שנתי בן שלושה ימים המתקיים השנה בוושינגטון, עם אלפי יהודים מכל רחבי היבשת. 


ראש הממשלה התייחס ליחסים עם ארצות הברית ואמר: "הברית בין ישראל לארצות הברית היא חזקה והיא רק תלך ותתחזק. הפגישה עם אובמה היתה מצוינת, רציתי לומר שאנחנו חולקים כל כך הרבה דברים, ארצות הברית נותנת לישראל הגנה בלתי ניתנת לשיעור, ואנחנו מחזירים לארצות הברית על כך במודיעין, ועוד הרבה מאוד דברים. מה שחשוב זה לא רק העזרה של אובמה לישראל בעשר השנים הבאות, אלא היתרון שהוא מעניק לנו שישראל תוכל להגן על עצמה, לבדה. זה פשוט מדהים".



נתניהו בעצרת הכללית של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. צילום מסך

נתניהו הדגיש כי "הפלסטינים מסרבים לגבולות כי הם מסרבים להכיר בישראל. הנה עוד אמת: ישראל מחפשת שלום, אני מחפש שלום. כשישראל ואנשיה פגשו מנהיגי ערב שרצו שלום, כמו אנואר סאדאת במצרים, כמו המלך חוסיין בירדן, ישראל רוצה שלום. אנחנו קוברים את העבר, רוצים עתיד, אין לנו דרישות מהישראלים. אנחנו מוכנים לקבור את העבר, אבל כשנפגוש מנהיג שמוכן להכיר במדינה יהודית, יהיה לנו שלום. זוהי הדרישה הראשונה שלנו".