כל הזמן מדברים לסגור את גל"צ, אבל לפני זה יסגרו את ערוץ 2, כך אמרה הבוקר (רביעי) רינה מצליח בתכנית "משעל על הבוקר" ב"רדיו ללא הפסקה".



מצליח וחגי גולן, שהגיש עמה את התכנית, שוחחו על התכנית הרב שנתית 'גדעון', אותה אימץ הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט ושהכניסה, כדברי גולן, את דוח ועדת לוקר למגירה. 



"הרמטכ"ל מאמץ הרבה מהעקרונות של דו"ח לוקר בהצעה שלו עם קיצוצים מאוד גדולים בעיקר בכוחות אנשי הקבע, אבל מה שכמובן מושך את העין בתכנית הזאת הוא הניסיון להוציא את גל"צ מהצבא להעביר אותו למשרד הביטחון. לא ברור בדיוק מה המשמעות של זה אבל כמו שאומרים כל מפקדי גל"צ לשעבר, כל הזמן מדברים לסגור את גל"צ, אבל יסגרו את ערוץ 2 לפני שיסגרו את גל"צ". 

התכנית הרב שנתית 'גדעון' תובא בימים הקרובים לאישור הדרג המדיני. לאחר יומיים שבהם המטכ"ל קיים דיונים מסכמים, החליט הרמטכ"ל על קיצוץ דרמטי בפיקוד הצבא, והורה לשנות את מערך הפיקוד לקיצוץ שיחול כבר בתקופה הקרובה, ללא קשר לאישור הדרג המדיני של התוכנית הרב שנתית. 

בין היתר, צה"ל יקצץ באופן דרמטי במערכי הצנזורה הצבאית, הגששים, הרבנות, חיל החינוך, המחלקה למדעי ההתנהגות והפרקליטות הצבאית. כמו כן, גורם בכיר בצה"ל אמר כי מבחינת הצבא נכון וראוי שגוף אחר ייקח על עצמו את מימון התחנות הצבאיות: "אנחנו לא חושבים שצריכים לסגור את התחנות, אבל בעידן כזה ראוי שהתקשורת תבקר את הצבא, זה תפקידה, ויש פה ניגוד עניינים בנושא של התחנות האלו. הן צריכות לעבור לגוף אחר".  

שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר השבוע בתדרוך לכתבים צבאיים, כי "אם היה צריך להתקיים היום דיון בנושא גלי צה"ל, התחנה לא הייתה קמה, אולם בעידן דמוקרטי ופלורליזם, לא צריך לפגוע בשידור הציבורי". יצוין כי מדובר בתקצוב שנתי של 20 מיליון שקל לתחנות הצבאיות.

התכנית "משעל על הבוקר" משודרת בכל יום בשעה 9:00 ב"רדיו ללא הפסקה"