הוזלה במחירי הנופש בישראל: שר התיירות יריב לוין ושר האוצר משה כחלון פרסמו היום (רביעי) את התכנית הלאומית להוזלת מחירי החופשות בארץ בשיעור של כ-20% בתוך כחמש שנים.



לפי התכנית, הליכי הבנייה יקוצרו, היצע חדרי המלון יגדל, התחרות בשוק התיירות תגבר ובכך מחירי הנופש יוזלו. יעד התכנית הוא כי בתוך חמש שנים ייבנו בישראל כ-15 אלף חדרי מלון חדשים, ובתוך עשר שנים כ-27 אלף. כמו כן, בתי מלון יוגדרו כתשתיות לאומיות ויאושרו באופן מהיר בוועדה לתשתיות לאומיות במהלך שיביא לגידול דרמטי במספר חדרי המלון ובנוסף, ועדות מקומיות יוכלו לאשר שימוש של עד 20% משטח המלון לטובת מגורים. במהלך שלפי התכנית אמור להביא הקטנת הסיכון ליזמים, הרחבת מקורות המימון והגדלת היצע המגורים בישראל.



שר האוצר, משה כחלון התייחס לתכנית ואמר: "חיזוק התיירות בישראל דווקא בימים אלו הוא אינטרס לאומי. קיצור הליכי התכנון והבנייה בענף מצטרפים למהלכים מקבילים שאנו מובילים בשוק הדיור על ידי הסרת חסמים והפחתת בירוקרטיה מיותרת. נמשיך לפעול להגברת התחרות, הוזלת יוקר המחיה והקלה על חיי האזרחים בכל תחומי החיים".



שר התיירות, יריב לוין: "אנחנו מציגים היום תכנית לאומית משותפת ורחבה שמטפלת לראשונה בבעיית הליבה של התיירות, ובונים מהלך היסטורי אשר לפי הערכות הגורמים המקצועיים, יוזיל את מחירי החופשה בישראל בכ-20% בתוך חמש שנים. זהו מהלך אשר ישפיע על הכיס של כל אחת ואחד מאתנו. התכנית תביא לכך שיזמים לא יאלצו לעבור את מסע הייסורים הבירוקרטי והקמת מלון בישראל לא תהיה בגדר חלום. אנו נותנים מענה ופתרון ליזמים ומשקיעים מהארץ ומחו"ל, שנמנעו עד כה מלהשקיע במלונות בישראל, ומורידים את הסיכון הכלכלי הכרוך בהשקעה".