היום בפינת מגזין הסביבה של אקולייף, "ירוק מסביב לעולם": הנשיא אובמה בולם את זיהום האוויר, צפי לשיא של התחממות גלובלית ב-2015 וראש עיר שומתקף על ידי יונים.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, החליט לבטל את התוכנית להאריך את צינור Keystone, שמעביר נפט מקנדה לארצות הברית. הוא הסביר את ההחלטה לעצור התקנה של כ-2000 קילומטרים נוספים של צינור, שהיה אמור להגיע עד מפרץ מקסיקו, בכך שהמהלך אינו כלכלי ויפגע בארצות הברית כמובילה בתחום האנרגיות המתחדשות.
 


לדברי אובמה, כיום ארצות הברית היא מובילה עולמית בצמצום פליטת מזהמים לאוויר והנחת הצינור תפגע במאמצים הללו. "אנחנו לא משחקים", הוסיף, "היום אנחנו ממשיכים להעניק דוגמה לעולם ומסייעים למנוע את הפיכתם של אזורים רבים לבלתי מיושבים, באמצעות השארת חלק מהדלקים הפוסיליים באדמה".

שירות החיזוי הממלכתי באנגליה, "Met Office", טוען שבשנת 2015 צפוי להישבר שיא של התחממות גלובלית. לפי מודלים שמפרסם השירות, שמבוססים על נתוני ינואר עד ספטמבר, השנה צפויה הטמפרטורה הממוצעת בעולם לחצות את קו מעלת הצלסיוס הבודד, מעל לממוצע הטמפרטורות בעידן הטרום תעשייתי.

נזכיר שהמחקר בשנים האחרונות קובע שעל האנושות להגביל את ההתחממות הגלובלית לשתי מעלות צלסיוס בלבד מעל לממוצע בעידן הטרום תעשייתי, כדי להימנע מתוצאות קטסטרופליות של שינויי האקלים.

ראש עיריית ארקיפה שבדרום פרו, אלפרדו זגארה, יצא לכיכר העיר להתראיין על תוכניותיו לנקות את הכיכר מיונים. ארקיפה הוכרזה בשנת 2000 על ידי אונסקו כאתר מורשת עולמי, בשל הארכיטקטורה שמשלבת השפעות אירופיות ומקומיות, וראש העיר מעוניין לשמור על המבנים הייחודיים ולהרחיק את היונים.
אבל ליונים יש רעיונות אחרים. תוך כדי שזגארה מתראיין על תוכניתו להרחיק אותן מהעיר, הוא הותקף על ידי להקה שלמה של יונים, שהפריעה לראיון במיוחד.
 


לפי הדיווח בצהובון "דיילי מייל", אמר ראש העיר שהוא פועל בעצה אחת עם אנשי מקצוע, כדי להרחיק את היונים מבלי להרוג אותן. מיותר לציין שמתקפת היונים הפכה אותו, אולי, לראש העיר הפרואני המפורסם בעולם.