מחאת החיילים שהחלה בעמוד הפייסבוק "חיילים מצייצים", צברה תאוצה ואלפים הצטרפו והעלו את תמונתם בעילום שם לצד הדרגות ותג היחידה שלהם. היום סיפרו כמה מן החיילים ל"מעריב אונליין" כי זהותם נחשפה על ידי המפקדים הישירים שלהם, בעיקר בגלל תג היחידה, והם זומנו לבירור ומי שהודה נשלח גם למשפט.
 

גם לסדיר במשטרה נמאס!כולנו יד ביד בכל הכוח. וכן, יש לנו המון! #מחאת_השכר

Posted by ‎חיילים מצייצים‎ on Wednesday, November 11, 2015

"הזמינו אותי לשיחה ושאלו אותי אם אני זה שהעליתי את אחת התמונות", סיפר ל', לוחם באחת מחטיבות חי"ר. "הודיתי שכן והודיעו לי שאני מרותק עד שהמפקד שלי יגיע לשפוט אותי". גם נ', לוחם נוסף שהעלה תמונה שלו לעמוד הפייסבוק עם הכותרת "אבל עני חייל", זוהה על ידי מפקדיו וזומן למשפט. הוא סיפר ל"מעריב אונליין" כי נגזרו עליו 14 ימי מחבוש על תנאי וטען כי ננזף קשות על ידי מפקדו. החייל סירב להגיב לעונש שנגזר עליו מחשש שיישפט פעם נוספת ועונש המאסר ייכנס לתוקף.
 

 

אוג' 16 מביעים תמיכה מהלוח. תודה יא מלש"בים! דוד ששון

Posted by ‎חיילים מצייצים‎ on Wednesday, November 11, 2015

לוחם נוסף הביע היום את מחאתו לאחר שפורסם כי הכנסת דחתה סופית את ההחלטה להעלות את דמי הקיום של החיילים. "לא התגייסתי לצבא כדי להתעשר", הוא פרסם בעמוד "חיילים מצייצים", "לא באתי לכאן כדי לחסוך כסף. לא נתתי שלוש שנים מחיי כדי לקבל. אבל. ויש פה אבל גדול. יש עשרות אלפי חיילים. שעובדים - ועובדים קשה. והם לא מקבלים אפשרות לחיות חיים נורמליים. שרים בכנסת מדברים על שוויון בנטל. אבל לא חושבים על אלה שהתגייסו, ובאו לתת מעצמם בשביל המדינה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בצה״ל נהלים הנוגעים לשימוש ברשתות חברתיות בקרב משרתיו, במסגרתם חל איסור על כל השתתפות במחאות ציבוריות בנושאים פוליטיים או מדיניים״.
 
גורם בצה"ל הוסיף כי היות וצה״ל רואה ברשתות החברתיות מרחב ציבורי, על כל חייל שמשתמש בהן לעשות זאת במסגרת הנהלים. בנוסף, בצה"ל מועברים מערכי שיעור על התנהלות תקינה ברשתות החברתיות.