ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפגש היום (רביעי) עם מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, כפגישת המשך לפגישה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. בפגישה העלה נתניהו את החלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים מישראל. נתניהו חזר ואמר כי הוא מתבייש באיחוד האירופי על החלטתו וביקש כי ארצות הברית תגנה את ההחלטה אף היא.



קרי אמר לנתניהו כי יש לחדש את התהליך המדיני בהקדם כדי שתופעת הבידוד הבינלאומי והחרם על ישראל לא תתרחב. בפגישה דנו נתניהו וקרי במצב הביטחוני ודנו בדרכים כיצד להוריד את רמת האלימות, שיפור תנאי החיים בשטח ביהודה ושומרון ובעזה. בדיון הועלו רעיונות שונים הדורשים המשך ליבון ובחינה. הוסכם כי עוזרו של מזכיר המדינה, פרנק לונסטין, יגיע לישראל בשבוע הבא להמשך דיונים בשלושת הנושאים.



אמש נפגש נתניהו עם קבוצה של סנאטורים בכירים משתי המפלגות בוושינגטון וביקש מהם להתגייס כדי לפעול נגד החלטת סימון המוצרים האירופית, כמו גם נגד יוזמות אחרות של סנקציות כלכליות על ישראל.



בתוך כך, 36 סנאטורים שלחו מכתב לפדריקה מוגריני, שרת החוץ של האיחוד האירופי , מכתב המזהיר מפני יוזמות מסוג זה, בטענה שהדבר עשוי להוביל להתרחבות תנועת החרם נגד ישראל.



כזכור, אתמול נפגש עם קרי עם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג. הרצוג התייחס לאמירתו של נתניהו בפגישתו עם אובמה כי הוא מחויב לפתרון שתי המדינות ואמר כי "חייבים לתרגם את האמירה של נתניהו באנגלית לתכניות עבודה בעברית".



עוד קרי אמר להרצוג שהוא מעודד מהסכם הרגיעה שהושג בהר הבית ורוצה לקדם צעדים רחבים יותר לכיוון של רגיעה ביטחונית. הרצוג אמר לקרי שיש צורך במהלך אזורי עם מדינות ערב, בהן מצרים, ירדן וסעודיה, משום שלכל המדינות יש אינטרס משותף עם ישראל, ביטחוני וכלכלי מול האיום האיראני ודאעש.