יצחק נבון ז"ל, הנשיא החמישי לישראל, שהלך בשבוע שעבר לעולמו, הותיר אחריו צוואה סודית. לפי הפרסום הערב (חמישי) בערוץ 2, מדובר בצוואה מצולמת שצולמה לפני שש שנים, אשר אף אחד, כולל בני משפחתו של נבון, לא ידעו על קיומה. 
 
הצוואה הדיגיטלית, הוכנה ע"י חברת safebeymod, אשר מקבלת מראש מהאדם המצולם בה את התאריך בו הוא מבקש לפרסם את התוכן, ואת הפרטים אודות הנמנעים שיקבלו את התוכן.
בסרטון שנחשף אמר נבון: "התבקשתי לומר כמה דברים אליכם, בני הנוער. השנים יחלפו מולכם וכדאי שמעכשיו שתציבו לעצמכם מול העיניים שיש עם ויש מדינה, ויש לתרום ולתת, ובסופו של דבר, מתברר שהמתנה הגדולה ביותר שאתה מקבל זה שאתה נותן". 

עוד הוסיף: "אם המלאך גבריאל היה בא אלי ושואל אותי לאיזו תקופה הייתי מוכן להגיע, מאז ומעולם, לא הייתי יודע להצביע על תקופה, חוץ מאחת, כשמשה מביא את לוחות הברית מהר סיני. אין תקופה יותר חשובה בתולדות ישראל ומעניינת".

פנה גם ליהודי העולם
בני המשפחה של נבון לא הכירו את הצוואה טרם פורסמה, וצפו בדברים שאמר היום בצהריים בפעם הראשונה. חשוב לציין כי אין בצוואה חלקים אישיים ומשפחתיים, אלא מסר לחברה. בין הדברים שביקש למסור לעם: "התנאי לקיומנו זה איכות, רמה גבוהה של מוסר, של התנהגות, של צדק, של יושר ויצירה ויש פוטנציאל גדול  פה, וחשוב שאלה שאחראים על ההנהגה יהיו כאלה שהם יכולים לשמש מופת. 
בפרק מיוחד שהוקדש באנגלית ליהדות התפוצות, אמר: "לצערי, רוב הילדים היהודים לא מקבלים חינוך יהודי כלל. אנחנו עם הספר, אבל רבים מאיתנו לא הכירו את הספר החשוב ביותר, תקראו, תכירו את התורה ותזדהו עם ההיסטוריה הארוכה והמופלאה של העם הזה. אני מבקש שתדאגו שהילדים יקבלו חינוך יהודי וציוני. לסיכום הדברים אמר: "אני חושב שיהיה שלום".