רגב, היועמ"ש, אהרון לוי ונדב אייל: העיתונאי ומגיש הטלוויזיה אמנון לוי יצא להגנה על שרת התרבות מירי רגב בעקבות הקלטות שנחשפו בערוץ 10, בהן נחשפו יומני המינויים שלה - רשימות של אנשים שהיא קידמה או תככנה לכאורה לקדם לתפקידי מפתח במשרדה. בקלטות נשמעה השרה כשהיא אומרת על היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, לאחר שמנע ממנה את עצירת התקציב לתיאטרון "אל-מידאן": "איזה זבל". לוי אמר כי הסערה התקשורתית שנגרמה לאחר דבריה של רגב מוגזמת וטען כי מדובר ביחס מפלה בשל היותה ימנית או מזרחית. עיתונאי ערוץ 10, נדב אייל, לא קיבל את האמפתיה שהציג לוי כלפי רגב.



בפוסט הראשוני שפרסם לוי ברשת הפייסבוק הוא ביקש למזער את התקיפה נגד שרת התרבות: "מרתיח אפילו. אני חושד שהיחס המפלה הזה, האיפה ואיפה, יש לו משמעות. אם כששולמית אלוני אומרת גסויות זה חופש הביטוי, וזה נפלא, וכשמירי מדברת ככה היא סתומה ובהמה, הפרשנות הזו לדברים שנאמרים היא היא הגזענות. ושם זה פוגש אותי".




כאמור, עיתונאי ערוץ 10 נדב אייל, מיהר להתייחס לסוגיה וצייץ דרך חשבון הטוויטר שלו: "זה לא שבוע מירי רגב בלי פוסט של אמנון לוי. ועניינית: זו לא קונספירציה אשכנזית של ספי עובדיה. הסיפור זה המינויים". לוי מיהר לענות לו: "מתגעגע לימים שכשהיית מודיע שתענה עניינית, באמת היית עושה את זה".






רגב והיועמ"ש וינשטיין. צילום: פלאש 90


לוי ביקש להדגיש: "שולה אלוני שהיתה אומרת על היועץ יוסף חריש שהוא מטומטם, היה נשאר בברנזה. לו כללי המשחק היו נשמרים אצל כולם, לא היתה לי בעיה. האיפה ואיפה היא הבעיה". על כך ענה לו אייל: "לא נסכים כנראה. על אולמרט לא קפצו בגלל מינויים? ויומני עומרי שרון לא פתחו מהדורות? וכשלבני חרגה במצב האומה? טיפול רגיל".



גם דורון צברי, מיוצרי הסדרה "מגש הכסף", אשר עוררה לאחרונה שיח ציבורי רחב, הגיב לדבריו של לוי וצייץ: "אמנון (אחי), הטיעון נכון אך הדוגמה, מירי רגב, מחמיצה את העניין. גזענית חשוכה, כמו מירי רגב (סרטן), היא מחוץ לתחום".