ממשיך במסע ההסברה. ח"כ יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד" התראיין היום (שישי) לריצ'רד קווסט מרשת הטלוויזיה CNN ויצא נגד החלטת האיחוד האירופי כי מעתה יש לסמן מוצרים מהתנחלויות ומרמת הגולן.



לפיד אמר: "זאת צביעות של האיחוד האירופי שמנסה לקבוע לנו איך לנהל את המדינה שלנו. אחרי חודשיים שיהודים נדקרים ברחובות ישראל, האיחוד האירופי החליט להעניק פרס למחבלים".



עוד הוא אמר לקווסט: "אתה יכול לדמיין מצב שבו ארצות הברית תגיד אתם לא יכולים לסמן מוצרים כ'תוצרת ארצות הברית' על כל מה שמיוצר בטקסס", רק מפני שטקסס הייתה פעם חלק ממקסיקו?". הוא הוסיף כי "מאז 2006 התקבלו 62 החלטות נגד ישראל במועצת זכויות האדם של האו"ם. המספר הזה גבוה יותר ממספר ההחלטות שהתקבלו בנוגע לכל שאר העולם. אנחנו מבינים את הכוונות שלהם, אבל אנחנו מדינה ריבונית ואנחנו נקבל את ההחלטות שלנו בעצמנו".




כזכור, לפיד התראיין בשבוע שעבר בתקשורת הגרמנית ויצא נגד ההחלטה לסמן מוצרים המיוצרים בישראל. לפיד תקף את האיחוד האירופי שלדבריו מנסה להסתתר מאחורי טיעונים משפטיים בהחלטה על סימון מוצרים. בראיון לטלוויזיה הגרמנית DW News אמר לפיד: "האיחוד האירופי מסתתר מאחורי טיעונים משפטיים, ומנסה לצייר תמונה ולטעון שזה בסך הכול עניין משפטי. זה לא נכון. זה עניין פוליטי. הם נכנעים לאלמנטים הגרועים ביותר של הג'יהאד. סימון המוצרים הוא המשך ישיר של תנועת החרם נגד ישראל, שהוא אנטישמי ושגוי".



בנוסף, בראיון לרשת BBC הוא תקף את סיקור הרשת את ישראל מאז שפרץ גל הטרור הנוכחי ואמר: "ראיתי כותרת ב BBC שאומרת שפלסטיני נורה למוות בירושלים, רק לא הזכרתם את העובדה שאותו פלסטיני החזיק סכין כדי להרוג יהודים בגלל שהם יהודים. אם כך אתם מסקרים אז יש בעיה חמורה בסיקור שלכם את האירועים האחרונים. זה התפקיד של גורמי אכיפת החוק לחקור אם הירי היה מוצדק ולא של ה-BBC. איבדתם אמון ביכולת שלכם להיות אובייקטיבים".




יאיר לפיד במאהל המאבק למען השוויון בנטל


בתוך כך, ח"כ לפיד הגיע הבוקר למאהל המאבק למען השוויון בנטל ואמר: "הדבר המסוכן שקורה סביבנו הוא שנראה כאילו כולם התרגלו. התרגלו לזה שראש הממשלה לא מחויב לשום עיקרון מלבד זה שהוא יישאר על הכיסא".



לפיד המשיך: "התרגלו לזה ששמות של בעלי תפקידים שפעם היינו אומרים בחרדת קודש, שר הביטחון, שרת המשפטים, שר החינוך, לא מעניין אותם כלום חוץ מזה שהקואליציה תשרוד. הציבור המשרת, העובד, הוא לא חשוב. מה שחשוב שהקואליציה תשרוד את המשבר הבא שיבוא עוד שלוש דקות. כולם התרגלו לזה שהכול ציני ואינטרסנטי ולא מחויבים לשום דבר , אז אנחנו לא התרגלנו. אנחנו פה כי אנחנו לא מוכנים להתרגל לזה, זה מסוכן ומשחית אותנו מבפנים. השוויון בנטל הוא עיקרון, ואנחנו נאבקים על עיקרון כי אנשים צריכים לדעת שבמדינה הזאת לא כולם מרימים ידיים ואומרים ככה זה אין מה לעשות, יש מה לעשות כי אנחנו פה ואנחנו עושים את זה".