הנרצחים בפיגוע הירי שאירע אמש (שישי) בעתניאל שבדרום הר חברון הם יעקב ליטמן, בן 40 ובנו נתנאל בן 18. השניים נרצחו בערב שבת כשהיו עם המשפחה בדרכם מקרית ארבע לשבת כלה במיתר, רק כמה ימים לפני החתונה המתוכננת של בת המשפחה ליום שלישי, שאיבדה כעת את אביה ואת אחיה. הלווייתם תתקיים הערב ב-21:00 בהר המנוחות בירושלים. 



כמו כן, בן המשפחה בן 16 נפצע באורח בינוני, האם נפצעה קל ושלוש ילדות המשפחה לקו בחרדה, החמישה פונו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. 

מחבל ככל הנראה הגיע באמצעות כלי רכבו, ירה בבני המשפחה, רצח את הגבר בשנות ה-40 לחייו ואת הצעיר בן ה-18 ונמלט. פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם.

חובש בכיר במד"א, נועם בר, שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו מחוץ לרכב שבעה נוסעים, שניים מהם, גבר כבן 40 וצעיר כבן 18 שכבו כשהם מחוסרי הכרה עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. בנוסף הענקנו טיפול רפואי ראשוני ופינינו לבית החולים סורוקה צעיר כבן 16 במצב קל עם פצע ירי בגפיים וארבעה נפגעי חרדה שהתהלכו במקום".
למקום הוקפצו כוחות גדולים של צבא, שב"כ ושוטרי מחוז שומרון ויהודה. נפרסו מחסומים בכל הזירה והחיפושים התנהלו אחר רכב לבן ובו מחבל חמוש. כל הצירים בסמוך לפיגוע נסגרו לתנועה. בתוך כך הטיל צה"ל סגר על הכפר יאטה וחיפושים נרחבים נערכים בכפר דורה. 
חמאס לא לקח אחריות על הפיגוע אבל מברך על הצלחתו. ‏דובר חמאס בחו"ל חוסאם בדראן קרא לו "פיגוע הירואי". בעזה מחלקים ברחובות ממתקים בעקבות הפיגוע.

ממשרד רה"מ נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משרד החוץ למחות באופן חריף בפני מוסדות הצלב האדום בג׳נבה על מנת שיפנו לסהר האדום ויבקשו הסברים על הפקרת הסהר האדום של פצועים ישראלים בשטח בפיגוע בעתניאל, בניגוד לכל נורמה אנושית".