חצי שנה לאחר שהרמטכ"ל גדי איזנקוט החליט על הקמת זרוע סייבר בצה"ל, סיימו השבוע ששת הצוערים הראשונים במערך את קורס הקצינים שלהם. מאז ההחלטה, בצה"ל עמלים רבות על בניית המערך הן בהגנה והן בהתקפה וכבר מציגים הישגים מרשימים מאוד.



גורם בצה"ל הסביר כי "שינויים רבים פוקדים את זירת הסייבר העולמית". טכנולוגיות חדשות, איומים משתנים, אויב מתוחכם ומרוץ תמידי אחר הפיתוח הבא בתחום, מובילים את מקימי הזרוע, שאמורה להגן על המרחב הקינטי הישראלי בעימות הבא. על פי הערכת מערכת הביטחון, במלחמה הבאה 60% אחוז מהעימות יהיה מזויין ו-40% ממנו יתמקד בלוחמה ובהגנה בעולם הסייבר. הזרוע שמוקמת תרכז תחתיה את המאמץ להתמודדות עם איום זה.



"לא רואים את הכדורים אך צריכים לזהות את האויב"



כאמור, שישה קצינים במערך הסייבר של צה"ל סיימו השלמה חילית השבוע. מדובר בחבורה פורצת דרך, הראשונים אשר ישובצו בחטיבת ההגנה באגף התקשוב. "הקצינים הינם אנשי מקצוע מוכשרים אשר נבחרו בקפידה, והם ישתבצו בתפקידי מפתח במערך ויהיו חלק ממהלך היסטורי", מסביר גורם בצה"ל. "חלקם אף ימלאו תפקידים שנפתחו עבורם בפעם הראשונה", הוסיף הגורם.



מפקד ההשלמה החילית, רס"ן איתי שגיא אמר ל"מעריב און ליין" כי "בכל מקום הם יהיו במעמד חדש. אם זה בהקמת צוות או מדור. הם לא רואים את הכדורים, ובכל זאת צריכים לפגוש את האויב ולזהות אותו. גם כאשר יש הפוגה, הם תמיד מחפשים אחר האיום ושומרים על מתח מבצעי".



את מחזור קורס הקצינים האחרון סיימו גם מהנדסים, מתכנתים, אנשי חומרה, חלקם עתודאים, אשר ישתלבו במגוון התפקידים באגף התקשוב. "מהנדס או איש סייבר לבדו לא יכול להביא מערכת חדשה" הסביר רס"ן איתי, "המפתח הוא עבודת הצוות. בסוף ההשלמה תרגלו החניכים עבודה משותפת - מתכנת, מהנדס ואיש סייבר, אשר במאמץ משותף מביאים את התוצאה", אמר.



הקצינים הראשונים צפויים לעבור הליך אורך מאוד של למידה ובניית המערך ובצה"ל מעריכים כי הם אלו שיפקדו בעתיד הקרוב והרחוק על מערך ההגנה של עולם הסייבר המרתק של צה"ל.