האם צרפת הבינה כבר, שואל פרשננו לענייני חזיונות שווא, שאם לא תפעל בכוח ובנחרצות נגד הורגיה, שחלקם מתוכה יצאו ויֵצאו, תביא אותה חולשתה להגשמת נבואתו הפסימית של מישל וולבק בספרו "כניעה", עם הרבה יותר דם, טירוף וכפייה דתית? האם הבין העולם הממלמל "זה לא יכול להיות", כשהוא נגרר על כורחו למלחמת עולם שלישית, הפעם עם האסלאם הקיצוני, הסוני והשיעי?



הסימנים הופיעו מזמן, לפני הניין־אילוון, אבל למרות כמה מתריעים מרחיקי ראות, שקראו אז לחשיבה עולמית שפויה, מאוחדת באינטרס קיומי ראשוני, כדי לקדם, למנוע ולחסל את הרוע, לא הצליחו מנהיגי העולם וגם לא רצו (אגו, איבה אישית, כוונות שונות ותחרות) להיוועד יחד עד יצא עשן אדום ולהחליט על פעולה גלובלית מקיפה, נחרצת ומשותפת שעיקרה: הקם להכחידך השכם לחסלו.



עכשיו אין להם אופציה אחרת: לרוסיה, לסין, לצרפת, לאיראן ולארצות רבות אחרות, עם ארצות הברית המסתפקת במועט ומהססת בגדול, ועם חליף טורקיה, ארדואן הצבוע, שמשחק עם שני הצדדים. כולם ייאלצו להסכים מיד על הקמת צבא בינלאומי משוכלל יכולות באוויר, ביבשה ובים, עם מפקד עליון, מטה משותף ואסטרטגיה מוסכמת להשמדת הרוע בסוריה, בעיראק, בסיני, בקרן אפריקה, בתימן וגם בערי אירופה: לסגור מסגדים קיצוניים, לכלוא או לגרש מטיפים לחליפות אסלאמית, להתנדבות לדאע"ש, לרצח כופרים, גם מוסלמים, לחיסול תרבויות. וגם לסנן פליטים ולייעל מודיעין.



ישראל, עם הסופרטאנקר האטום בראשה, שמשיג לדבריו כל מה שהוא רוצה (שלום, כנראה, איננו רוצה), חייבת להכין את עצמה במהירות להיות חלק מהמערך הצפוי. זה בנפשנו. הממשלה וראשה לא השכילו להבין עד כה שחייבים לדבר - ויש עם מי, למשל, מדינות ערב המתונות - ולעשות זאת עכשיו.



במשא ומתן מהיר ויעיל ייאלצו להגיע להסדר זמני בינינו לבינן, כולל הפלסטינים. יקפיאו בנייה וטרור וייצרו הסכמות על ויתורים ופשרות הכרחיים. כל אלה יאפשרו לישראל ולמדינות הערביות המתונות לשתף פעולה ביניהן במודיעין, בתפיסת זוממים, מסיתים ונותני מקלט לאנשי הרוע. כך יוקם באזור גוש ביטחוני חוסם להתפשטות האסלאם הקיצוני.



ההסדר הכרחי גם לביטחון ועצמאות ישראל, ויצריך את עיקור הימין היהודי הקיצוני מכוחו להרע ושפיטה לחומרה של מחבלים ערבים ויהודים. רק כך יתאפשרו חיבור ותיאום עם הכוח הבינלאומי שיקום לפעולה. ואין ספק שיקום, כי האופציה האחרת היא מלחמת גוג ומגוג נוראה. הוא יקום ויטפל במלוא כוחו ברעות החולות של העולם - דאע"ש, אל־קאעידה וארגונים סלפיים מצפון־מערב סין לאפגניסטן ופקיסטן, סומליה, ניגריה, לוב ותימן ועד לעיראק, לסוריה ולבנון – ויעניק אפס לגיטימציה לארגוני טרור כחזבאללה וחמאס.



כך נהיה חלק נחוץ בברית העולמית הזאת, ואם נזכה, וזה נכתב בספקות גדולים, אולי אז ייבנה מאפרו עולם אחר. נאור יותר, מאוזן יותר, שיאפשר גם ליריבים הנצחיים, ישראל, מדינות ערב ואיראן, אחרי שיתוף הפעולה במסגרת הבינלאומית, לשדרג את יחסיהם בלי איומים והפגנות כוח ושנאה.



עכשיו הכל תלוי במנהיגי העולם, ובהכלת ההכרח המיידי להתאחד. הרבה תלוי גם בראש הממשלה שלנו, שיוכל לשדרג אחרי ככלות הכל גם את יחסינו עם העולם, שהוא סייע לקלקלם. הלו? אני לא בטוח שהוא שומע. מישהו מהשרים יכול לשחרר לו את האטמים מהאוזניים?