בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את בקשת רשות הערעור של ראש העיר בת ים לשעבר, שלומי לחיאני, על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב להחמיר בעונשו. כזכור, נגזרו עליו שמונה חודשי מאסר בפועל בגין הרשעתו בעבירות של הפרת אמונים.



במסגרת הסדר טיעון שלא כלל הסכמה לעניין העונש, הודה והורשע לחיאני בבית משפט השלום בתל אביב בשלוש עבירות של הפרת אמונים, ונגזרו עליו שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 250 אלף שקלים. בנוסף, נקבע בגזר הדין כי דבק קלון במעשיו. לאחר מכן, בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור המדינה והחמיר בעונשו של לחיאני כך שיעמוד על שמונה חודשי מאסר בפועל, תוך שהשופטים הסכימו עם הגדרת התביעה כי מדובר בהפרת אמונים הגובלת בשוחד, כאשר הגדרה זו נכונה לכל אחד משלושת האישומים בהם הודה והורשע.



כעת דחה בית המשפט העליון את בקשת רשות הערעור של לחיאני, לאחר שהשופטים אליקים רובינשטיין, צבי זילברטל ומני מזוז קבעו, כי אין הצדקה לתת רשות ערעור בגלגול שלישי.



עו"ד ירון קוסטליץ, סנגורו של לחיאני מסר: "מובן שאנו מכבדים את ההחלטה. אנו מצרים על התוצאה, וחבל שהייתה התערבות בגזר הדין של בית משפט השלום שסבר שהעונש הראוי בנסיבות הוא שישה חודשי עבודות שירות, ולא מאסר בפועל".