בכירים רפובליקנים בארה"ב תקפו היום (חמישי) את מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, לאחר שזה רמז כי לקיצונים האסלאמיים היה "רציונל" להתקפה על מערכת המגזין הסאטירי "שארלי הבדו" בפריז בינואר האחרון, בו נרצחו 12 בני אדם. 

כשדיבר בפני הצוות של שגרירות ארה"ב בצרפת לאחר מתקפת הטרור ביום שישי האחרון, בה נרצחו 129 בני אדם, השווה קרי בין שתי התקריות, ואמר כי למבצעי מסע ההרג בשארלי הבדו היה מוטיבציה, ואילו ההתקפה האחרונה היתה ללא הבחנה. 
 
המגזין הסאטירי הכעיס חלק מהמוסלמים כאשר פירסם קריקטורות המתארות את הנביא מוחמד ונגע בנושאים אסלאמיים. החמושים שתקפו את משרדי המגזין צולמו בוידאו כשהם צועקים: "הגענו לנקום את נקמת הנביא מוחמד". 

"השקפה בסיסית פוגעת ומזיקה" 

בהתייחסו להתקפות הטרור ביום שישי אמר קרי: "יש משהו שונה במה שקרה מהאירוע בשארלי הבדו, ואני חושב שכולם מרגישים זאת". 


הרפובליקאים תוקפים. קרי בסנאט. צילום: רויטרס

"היה סוג של פוקוס ספציפי ואולי אפילו במונחים של לגיטמציה, לא לגיטימיות, אך רציונל שאתה יכול להגיד לעצמך: 'או קי, הם מאוד כועסים בגלל סיבה כזו או אחרת", אמר קרי. "ההתקפה ביום שישי היתה חסרת הבחנה לחלוטין, זה לא היה לדכא תחושה אחת מסוימת, אלא להטיל אימה על אנשים", הוסיף מזכיר המדינה. 
הסנטור הרפובליקאי ג'ון מקיין, שהובס על ידי ברק אובמה בבחירות ב-2008, גינה את דברי קרי, לצידו עבד בסנאט האמריקאי במשך שנים רבות. "דבריו חושפים השקפה בסיסית פוגעת ומזיקה", אמר מקיין לרשת פוקס ניוז. "ג'ון קרי הוא כנראה מזכיר המדינה הכושל ביותר, בטח בתקופת החיים שלי", הוסיף.  
המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ורג' פטאקי, מושל ניו יורק לשעבר, קרא בטוויטר לג'ון קרי להתפטר מתפקידו. גם מועמדים רפובליקנים אחרים לנשיאות, בהם מושל פלורידה ג'ב בוש, מתחו ביקורת על דברי קרי.