עבד אל-חמיד אבאוד, המחבל שנחשד כ"מוח" מאחורי מתקפת הטרור בפריז, בה נרצחו 132 בני אדם, היה בין אלו שנהרגו בפשיטה של משטרת צרפת אתמול בפרבר סמוך לבירה הצרפתית, כך הודיע היום (חמישי) תובע המדינה בהצהרה שפירסם. 



אבאוד, פעיל דאעש בלגי בן 28, שהתפאר בהתקפות הגוברות על אירופה של המדינה האיסלאמית, חשוד כי עמד מאחורי הפיגועים המתואמים בבירת צרפת ביום שישי, והיה הפיגוע החמור ביותר שאירע במדינה זה שנים רבות.  



כזכור, אתמול נערכה פשיטה משטרתית גדולה, בפרבר הפריזאי, סן דני, שארכה כשבע שעות. שני בני אדם נהרגו ולפחות שבעה בני אדם נעצרו במצוד אחר חשודים במעורבות בביצוע הפיגועים בבירת צרפת ביום שיש האחרון. במהלך המבצע שני מחבלים נהרגו, אחת מהם היא מחבלת מתאבדת שפוצצה את עצמה.

בין השבעה שנעצרו, שלושה גברים שהתבצרו בדירה והועברו לחקירה, גבר ואישה נוספים שנתפסו סמוך לדירה נלקחו גם הם לחקירה.
המשטרה הצרפתית החלה את המבצע בשעות הבוקר המוקדמות במהלכו בוצעו חילופי אש כבדים בפרבר הצפוני. במקום התבצר חשוד במעורבות בביצוע מתקפת הטרור בפריז, עבד אל-חמיד עבוד, מחבל ממוצא בלגי המוכר כ"מוח" שעומד מאחורי המתקפה. עדי ראייה סיפרו כי חילופי האש החלו בארבע לפנות בוקר במהלכם שלושה שוטרים ועובר אורח נפצעו.

"היה עשן בכל מקום ומסוקים" 
עדת ראייה סיפרה לסוכנות הידיעות רויטרס: "הבוקר התעוררנו לקולות פיצוצים. זה העיר אותי, קפצתי מהמיטה. הסתכלתי מהחלון והשוטרים אמרו לי לסגור אותו. ראיתי שוטרים ואנשי משטרה רצים. היה עשן בכל מקום ומסוקים וידענו שאלה טרוריסטים שיורים על המשטרה. בין הטרוריסטים היתה אישה שפוצצה את עצמה. 300 מטרים מהחלון שלי ראיתי את כל ההתרחשות ואת היריות". בעת הפשיטה שארכה שעות ארוכות, הונחו תושבי סן דני להישאר בבתיהם. בתי הספר נסגרו, ותלמידים ומורים הונחו לא להגיע עקב חילופי האש ברחובות. 
 
לאחר הפשיטה פורסמו דיווחים כי ה"מוח" חוסל. הרשויות בפריז דיווחו ל"וושינגטון פוסט" כי עבד אל-חמיד עבאוד, מי שתכנן לכאורה את מתקפת הטרור המשולבת בפריז בשבוע שעבר, נהרג בפשיטה שנערכה על ידי היחידה ללוחמה בטרור של המשטרה הצרפתית בסן דני לפנות בוקר. קודם לכן, הודיעו בצרפת כי תתבצענה בדיקות DNA באחת הגופות שנמצאו לאחר המצור הממושך על המחבלים בפרבר הנמצא מחוץ לפריז.
דיווחים קודמים מסרו כי עבאוד ברח לבלגיה או לסוריה. עדיין לא ידוע אם הוא מהעצורים או מההרוגים מהפשיטה. במהלך הפשיטה בפרבר סן דני נשמעו פיצוצים וקולות ירייה.
עוד דווח אתמול ברשת הטלוויזיה הבלגית BFMTV כי האישה שפוצצה את עצמה בתוך הדירה שעליה פשטה המשטרה בפרבר סן דני שמצפון לפריז - היא בת דודתו של עבד אל עבאוד, החשוד כ"מוח" שמאחורי מתקפת הטרור בפריז בה נרצחו 129 בני אדם. הדיווחים הללו אינם מאומתים בשלב זה, אבל נאמר כי הם נמסרו לתחנת הטלוויזיה ממקור משטרתי.
התובע פרנסואה מולנס אמר כי התקיפה  התבצעה בעקבות ציתותים לטלפונים וחקירה שהובילה את המשטרה להאמין כי עבאוד נמצא בדירה שעליה פשטו.