יום דמים: שעות ספורות אחרי פיגוע הדקירה בתל אביב בו נרצחו שני בני אדם, אירע פיגוע משולב הערב (חמישי) באזור צומת גוש עציון.

מחבל ירה מרכב נוסע ופגע במספר כלי רכב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשבעה נפגעים, מתוכם שלושה הרוגים שהיו בכלי רכב שונים: צעיר כבן 25 שמותו נקבע בשטח, גבר כבן 50 שמותו נקבע בבית חולים וגבר פלסטיני בשנות ה-40 שמותו נקבע בשטח.

בנוסף, צוותי מד"א טיפלו ופינו ארבעה פצועים קל כתוצאה משברי זכוכיות, וטופלו במקום מספר נפגעי חרדה.

מתחקיר האירוע עולה כי מחבל נסע ברכב וניצל את פקק התנועה, הוציא מקלע אוטומטי וירה לעבר רכבים חולפים. הוא רצח שני ישראלים ופלסטיני, שבתחילה נחשד כחלק מהפיגוע, אך ככל הנראה לא קשור לאירוע ונורה בשוגג, לא ברור על ידי מי. המחבל נתפס.

דובר מד"א מסר כי "לאחר נסיונות החייאה חובשים ופאראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של צעיר כבן 18 בשטח. מותו של אדם נוסף נקבע בבית החולים הדסה עין כרם. אחד ההרוגים הוא מפרוייקט ציוני. ארבעה פצועים פונו לבית החולים שערי צדק בירושלים".

פלסטיני בן 36 דקר בתל אביב

כזכור, מוקדם יותר נרצחו שני בני אדם בפיגוע הדקירה בתל אביב שאירע היום בצהריים בבניין פנורמה ברחוב בן צבי, בזמן שמחבל נכנס לחנות שבה נערכת תפילה לטובת היהודים המתפללים במתחם.

אדם נוסף נפצע באורח בינוני בפיגוע הדקירה, והמחבל נוטרל ומצבו הוגדר כקל-בינוני. בעת האירוע החל המחבל לדקור את המתפללים שנפגעו, וניסה להימלט מהזירה. הוא התכוון לדקור אנשים נוספים בנתיב המנוסה שלו אך לא הצליח. נצ"מ דוד גז, מפקד מרחב יפתח, סיפר בערוץ כי המחבל נתפס תחילה ע"י אזרח, והוחזק עד להגעת כוחות הביטחון. עוד אמר גז: "הוא ניסה לרדת קומה למטה על מנת להמשיך במסע הדקירה, שם הוא נתפס. אנחנו מבצעים המון פעולות מודיעיניות ומבחינתנו כרגע, הוא פעל לבד, אבל אי אפשר לשלול". תחילה היה חשש כי באזור ישנו מחבל נוסף, לכן נערכו סריקות באזור לאיתור חשודים. לאחר מכן הוסר החשש.

לאחר מכן, הותר לפרסום כי את הפיגוע בתל אביב, ביצע פלסטיני בן 36, תושב דורא, הסמוכה לחברון ואין לו רקע ביטחוני קודם. הוא הועבר להמשך חקירת שב״כ.
 
פיגוע הדקירה היה יכול לגבות את חייהם של רבים נוספים, לפי מה שסיפר שמעון, שהתפלל בבית הכנסת המאולתר המשמש חנות לקישוטי סוכות בו נערכות תפילות.

"התפללנו תפילת מנחה. באמצע התפילה פתאום ראינו אדם נופל פצוע בכניסה לבית הכנסת ואחריו אדם עם סכין מנסה להיכנס פנימה", תיאר שמעון, "הספקנו לסגור את הדלתות והוא ניסה לפתוח בכוח. אם הוא היה מצליח להיכנס הוא היה שוחט את המתפללים. בכל הכוח החזקנו ולא נתנו לו להיכנס ואז הוא המשיך לחנות סמוכה לנסות לפגוע שם. זה היה נס גדול, האסון הוא כבד אבל יכול היה להיות הרבה יותר כבד".