הותרו לפרסום שמות הנרצחים מפיגוע הדקירה שאירע היום (חמישי) בבניין פנורמה בתל אביב: אהרון יסייב, אב לחמישה בן 32 מחולון וראובן אבירם, בן 51 מרמלה. עוד הותר לפרסום שמו של הנרצח בפיגוע הירי שאירע בצומת גוש עציון: יעקב דון, תושב אלון שבות. עדיין לא הותר לפרסום שמו של הנרצח הנוסף, אמריקני שהגיע לחלק מזון לחיילים ביהודה ושומרון. בנוסף, נורה למוות, ככל הנראה בשל זיהוי מוטעה, פלסטיני בשם שאדי ערפה. סך הכל חמישה בני אדם שנרצחו ביום המדמם ביותר מאז תחילת גל הטרור הנוכחי.



הלוייתו של הרב אהרון יסייב שנרצח בתל אביב תתקיים עוד הלילה בשעה 23:30 בבית העלמין חולון. אוטובוס יעמוד לרשות המלווים מרח' הבעש"ט 28 בעיר. הלוויתו של ראובן אבירם, תושב רמלה, תתקיים מחר בשעה 12:30 בבית העלמין החדש ברמלה, ברחוב יחזקאל פינת רחוב התבור.

הרב ששידך בין אהרון לאשתו: "איש טוב, מלא אמונה"



אבל כבד ירד על משפחתו של אהרון יסייב ועל כל קהילת בני העדה הבוכרית עם היוודע דבר הירצחו של האב לחמישה, בן 32 מחולון, בפיגוע הדקירה בבניין פנורמה שאירע היום בתל אביב. יסייב הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים, בהם פעוט כבן חודשיים. בשעות היום עבד בתחום החשמל והאלקטרוניקה בבניין פנורמה ובערב למד בכולל "עטרת חכמים" שבשכונת תל גיבורים.
הרב חיים רבי, ששידך וחיתן את המנוח ואשתו, סיפר בעצב: "חמתו התקשרה אליי בזמנו ושאלה - 'יש לך בחור טוב לבת שלי?' ואני הייתי השדכן וקידשתי אותם בחתונה. כל השנים אהרון היה חלק מאיתנו. הוא עבד בחשמל והיה בא לשיעורים כל ערב. היה איש שעשה הרבה חסד בסתר וגם תרם מנורות רבות לישיבה. הוא הקפיד להגיע לשיעורים ולתפילות בוקר וערב. איש טוב, יירא שמים ומלא אמונה". "אהרון היה אדם משכיל וחכם, אהוב על כולם וחבר של כולם. "זו אבידה קשה וכאובה מאד מאד", סיפר הרב.
חבריו של הנרצח סיפרו שבמותו בפתח בית הכנסת הוא הציל את המתפללים שהיו בתוך התפילה, כאשר המחבל דקר אותו וכך הם הבחינו במחבל וסגרו את הדלת. אהרון עצמו היה בדרך לתפילת המנחה במקום. "אנחנו כאן משפחה אחת גדולה, אנחנו תומכים ונתמוך באלמנה ובילדים". 
בני המשפחה ביקשו שהלוויה תתקיים עוד הלילה, כפי שנהוג אצל החרדים. אבל המשטרה הודיעה שהלוויה תתקיים מחר מכיוון שגופתו נלקחה למכון הפתולוגי באבו כביר. "מאד היה חשוב שהוא יטמן הלילה וזה כואב. אין כאן מה לחקור. הוא נרצח והמחבל נתפס, לא מבינים למה", אמר אחד מתלמידי הישיבה. לבסוף, בעקבות התערבותו של השר אריה דרעי שפנה למ"מ מפכל בנצי סאו, הסכימה המשטרה שלא לנתח את גופתו של הנרצח והלוויתו תתקיים עוד הלילה. 
חבריו לישיבה בשכונת תל גיבורים בה גדל התגודדו בכניסה לבית והתקשו לעכל את הבשורה הנוראית. "כולנו צריכים לחזק ולתמוך במשפחה עכשיו", אמר הרב חיים רבי.
"אבא היה החבר הכי טוב שלי"

ראובן אבירם ז"ל, יליד 1951, עלה לישראל ב-1990 מברית המועצות. היה נשוי לאירה, אבא לאוריאל בן 26, עבד כמלטש יהלומים וכתכשיטן במפעל רנגו לתכשיטים בבניין פנורמה. 
 
אוריאל הבן סיפר למעריב: "פקד אותנו אסון גדול. טרגדיה נוראית. אבא היה העוגן של המשפחה, איש שמח עם לב ענק, איש ספר עם ידע רחב. אבא היה החבר הכי טוב שלי. אדם צנוע שהלך מאתנו בטרם עת"
 
ראש עיריית רמלה, יואל לביא הביעה זעזוע וכאב מהרצח: " רמלה כולה משתתפת באבלם הקשה של משפחת אבירם ומחבקת אותם בשעתם הקשה. כולי תקווה שישראל תדע ללכוד את הרוצחים שולחיהם, שבאכזריותם רוצחים חפים מפשע. הגיע הזמן שהגן העדן של זכויות הפרט שנהנים ממנו הרוצחים ושולחיהם ייפסק לאלתר".

"איבדנו בחור עדין ונחמד"



נרצח נוסף, בפיגוע בגוש עציון הוא יעקב דון, בן חמישים, מאלון שבות. יעקב היה איש חינוך במהותו, חינך את הכיתות הגבוהות בבית הספר היסודי ביישובו, ועד יומו האחרון לימד גם בתיכון "דרך האבות" באפרת. 
 
דון למד בישיבת הר עציון, וכמו אברכים רבים אחרים, נישא ובחר להשתקע ביישוב. לשרה  אישתו ולו נולדו ארבעה ילדים, הגדול בהם בשירות סדיר. אבל כבד נפל על היישוב הוותיק אלון שבות, שאיבד איש חינוך, שהיה מעורב במרקם הקהילתי והחינוכי של היישוב.
 
"כולנו כואבים, כולנו בתדהמה," סיפר דוד נתיב, תושב היישוב, "איבדנו בחור עדין ונחמד, עם חיוך תמידי על פניו, נעים הליכות שעשה הכל ברצינות ובשמחה".

הרוג נוסף בפיגוע הוא אזרח אמריקני בן 25, שהגיע במסגרת פרויקט ציוני לישראל והיה תלמיד ישיבה בבית שמש. הוא נסע עם חבריו להביא אוכל לחיילים בגוש עציון ואז אירע פיגוע הירי.

 


יעקב דון ז"ל, שנהרג בפיגוע בגוש עציון. צילום: באדיבות המשפחה

בתוך כך, לפי גורמים פלסטיניים, כוחות צה"ל פשטו על העיירה דורא, בה התגורר המחבל שדקר בתל אביב, ראאד מחמוד מסאלמה שביצע את הפיגוע בתל אביב, והודיעו לבני משפחתו שעליהם לפנות את ביתם, זאת כנראה במטרה להרוס אותו.

אדם נוסף נפצע בפיגוע הדקירה שאירע בחנות המשמשת בשעות הצהריים חדר תפילה בבניין פנורמה שברחוב בן צבי בתל אביב. השלושה נדקרו בעת שהתפללו בקומה השנייה של הבניין והובהלו לקבלת טיפול רפואי. לאחר טיפול, הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו של הגבר שנפצע אנושות. מספר דקות לאחר מכן נקבע גם מותו של הפצוע השני, שמצבו הוגדר תחילה קשה. האדם השלישי מקבל טיפול רפואי ומצבו קשה.
המחבל נוטרל ומצבו הוגדר כקל-בינוני. בעת האירוע החל המחבל לדקור את המתפללים שנפגעו, וניסה להימלט מהזירה. הוא התכוון לדקור אנשים נוספים בנתיב המנוסה שלו אך לא הצליח. נצ"מ דוד גז, מפקד מרחב יפתח, סיפר בערוץ כי המחבל נתפס תחילה ע"י אזרח, והוחזק עד להגעת כוחות הביטחון. עוד אמר גז: "הוא ניסה לרדת קומה למטה על מנת להמשיך במסע הדקירה, שם הוא נתפס. אנחנו מבצעים המון פעולות מודיעיניות ומבחינתנו כרגע, הוא פעל לבד, אבל אי אפשר לשלול". תחילה היה חשש כי באזור ישנו מחבל נוסף, לכן נערכו סריקות באזור לאיתור חשודים. לאחר מכן הוסר החשש.
לאחר מכן, הותר לפרסום כי המחבל הוא פלסטיני בן 36, תושב דורא, הסמוכה לחברון ובעל אישור שהייה ועבודה בישראל. אין לו רקע ביטחוני קודם והוא הועבר להמשך חקירת שב״כ.

בנוסף, פורסמו פרטים לגבי אחד ההרוגים בפיגוע הירי בגוש עציון. מדובר בתלמיד ישיבה אמריקאי מבית שמש שהיה חניך בפרוייקט ציוני. שמו טרם הותר לפרסום. 

הנרצח הגיע מבית שמש יחד עם חמישה תלמידים נוספים מחו"ל, על מנת לחלק אוכל לחיילי צה"ל המוצבים בגוש עציון. חמשת התלמידים הנוספים נפצעו קל ומטופלים בבית החולים שערי צדק שבירושלים.

עובדי רווחה וחינוך של עיריית בית שמש מסייעים ונמצאים בבית החולים ובישיבה.