בלגיה העלתה הלילה (שבת) בבריסל את רמת הכוננות לשלוש מתוך ארבע בעקבות פיגועי הטרור בפריז, בטענה שיש "איום רציני וקרוב הדורש נקיטת אמצעי ביטחון מסוימים וגם המלצות ספציפיות לאוכלוסייה", כך פורסם ברשת החדשות האמריקאית CNN. ההודעה נמסרה על ידי מרכז המשבר של משרד הפנים הבלגי שמייעץ לציבור להימנע ממקומות שבהם מתאספות קבוצות גדולות כמו: קונצרטים, אירועי ספורט, שדות תעופה ותחנות רכבת - ולעבור את הבדיקות הביטחוניות. שאר הערים בבלגיה ישארו ברמת הטרור הנוכחית שלהן. 



ראש הממשלה הבלגי, שארל מישל התייחס לכך ואמר כי זה נעשה בשל "מידע מדויק למדי על סיכון לתקיפות טרור".  חוקר הטרור, פול קרויקשאנק אמר כי


"אם אנשים היו לוקחים את התראות הטרור ברצינות, בריסל היתה נסגרת מחר". הוא הוסיף כי "זה מצביע שיש להם משהו ספציפי ואמין בחזית המודיעין המצביע שייתכן שיש מזימת טרור".



העלייה ברמת הכוננות בבריסל מגיעה לאחר שהרשויות המקומיות חוקרות את פיגועי הטרור שאירעו בשבוע שעבר בפריז והובילו לרשת מחבלים בבלגיה. שלשום, חוסל עבד אל-חמיד אבאוד, המחבל שנחשד כ"מוח" מאחורי מתקפת הטרור בפריז, בה נרצחו 132 בני אדם, בפשיטה של משטרת צרפת אתמול בפרבר סמוך לבירה הצרפתית.



אבאוד, פעיל דאעש בלגי בן 28, שהתפאר בהתקפות הגוברות על אירופה של המדינה האיסלאמית, חשוד כי עמד מאחורי הפיגועים המתואמים בבירת צרפת ביום שישי, והיה הפיגוע החמור ביותר שאירע במדינה זה שנים רבות.



ארגון דאעש לא מבזבז זמן ופרסם לפני מספר ימים סרטון בו טען כי היעד הבא שלו לפיגוע הוא ניו יורק. בסרטון נראה ארכיון תמונות של אתרים פופולאריים כמו הטיימס סקוור וכיכר הראלד במנהטן, על רקע מוסיקה צרפתית, כרמז על פיגועי הטרור הקשים שאירעו בפריז. לצד תמונות הארכיון נראה מחבל מתאבד אשר עוטף עצמו בחגורת נפץ ורגע לפני סיום הסרטון הוא נראה כשהוא מתכוון לפוצץ עצמו.