מאזינה: אני בת 37. בשנה האחרונה קיבלתי מחזור כל שלושה, ארבעה חודשים. לאחר בדיקה הורמונלית אמרו לי שבעצם הגעתי לגיל המעבר. אני מאוד רוצה להיכנס להריון. האם זהו מצב הפיך?



פרופסור לסינג: לפי מה שאת מתארת, התשובות שלי לא יחממו את לבך וכנראה לא אצליח להפריך את מה שאמרו לך האחרים. 
 
פנית לרופא כי מחזורי הווסת שלך התרחקו זה מזה. הרופא ערך בדיקת דם ומצא שרמת ה-FSH  גבוהה. FSH הוא הורמון שמופרש מבלוטת יותרת המח כדי לגרות את השחלות ואת הביציות שבשחלות, כדי שתצמחנה. אם אין ביציות או שהכמות שלהן מועטה הרי שהבלוטה עושה מאמץ עילאי כדי לגרות ומפרישה כמויות גדולות של ההורמון, ואם יש רמות גבוהות של ההורמון, אנו למדים שמלאי הביציות בשחלות הוא קטן. אם בבדיקה שנייה המספרים החריגים הללו מתקבלים, יש תוקף לקביעת הרופא.
 

ישנה בדיקה נוספת של AMH, שמלמדת אותנו על רזרבה שחלתית. אם בדיקה זו, יחד עם האחרות, מראה את אותן תוצאות, הרי שזה המצב. ומדובר במצב בלתי הפיך. 
 
אם את רוצה להתעבר, להרות וללדת, קרוב לוודאי שהביצית צריכה להיות מתורמת, כיוון  שאנחנו לא יכולים לצמוח ביציות בשחלות. הסוגיה השנייה היא שבטווח של מספר חודשים, גופך יתחיל להיות כמו גוף של אישה שהשלימה את שנות הפריון, דבר שקורה בגיל 50-51. 
 
את חייבת לקבל טיפול הורמונלי חליפי. את צריכה לקחת את הורמוני המין שישמרו על עורך, על הריריות, על העצמות, על הלב ובעצם, על כל מה שמשמר אותנו כמו שאנחנו. 
התכנית "תשעה חודשים" משודרת בכל יום שישי בשעה 12:00 ברדיו 99FM