יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, אינו מתכוון לעשות לראש הממשלה ושר הכלכלה בנימין נתניהו חיים קלים בנושא מתווה הגז. כבל כתב פוסט בפייסבוק בו התייחס לכך שמחר (ראשון) יחל בוועדה תהליך ההתייעצות בדבר סעיף 52, שמאפשר את עקיפת הממונה על ההגבלים העסקיים.



כבל התייחס לדבריו של שר האוצר משה כחלון בראיונות בסוף השבוע, לפיהם הוא חושב שמתווה גז אינו הטוב ביותר שאזרחי ישראל יכלו לקבל. "שר האוצר הוא המנהיג הכלכלי של ישראל ואמירתו שאיננה מצריכה שום פרשנות, מעידה כאלף עדים כי דעתו שמתווה הגז חייב להשתנות - ואם הוא מנוע מלהוביל את השינוי בנושא הכלכלי הדרמטי ביותר לכלכלת ישראל מאז הקמתה, הרי זו חובתי וחובתם של שליחי הציבור שאינם כבולים לשום מחויבויות או ניגוד עניינים להיאבק - אם כך נשתכנע".



כבל כתב עוד כי החל מיום ראשון תצא ועדת הכלכלה למסע מקצועי ורציני לחשוף את הסיבות בגינן מתעקש שר הכלכלה וראש הממשלה לעקוף את הסמכות המקצועית של כל הרגולטורים כולם ולעשות שימוש בסמכות שמעולם לא נעשה בה שימוש.



"פגשתי מומחים והקשבתי להם בלב פתוח ובנפש חפצה, אך כמעט כולם מתייחסים לנוסח המתווה 'כרע במיעוטו'", כתב כבל, ואיזו אכזבה שכך חושבת נגידת בנק ישראל וכך חושבים מי שאנחנו תובעים ומצפים מהם להילחם בכל כוחם כדי שאזרחי ישראל יקבלו את הטוב ביותר ולא רק את 'הרע במיעוטו'".



כבל הבטיח כי ילחם בכל הכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותו, כדי "לקרוע את המסכה מפניהם של אלה המנצלים את העובדה שרוב רובו של הציבור לא מבין את המשמעויות של מתווה זה על עתיד אזרחי ישראל", והוסיף: "אינני יודע מה תחליט ועדת הכלכלה בסופו של מסע ומה תהיה דעתי שלי - אך למרות


הכל, אני מתכוון להקשיב לכל מי שיופיע או תופיע בפנינו, בנפש חפצה ובאוזן כרויה".



בסיום דבריו כתב: "מי שחושב שעמדת ועדת הכלכלה בסופו של יום תהיה המלצה שממנה ניתן להתעלם כאילו כלום, חי בלה לה לנד".