ועדת החינוך של הכנסת תתכנס מחר (שני) על מנת לדון בתלונתו של ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), הטוען כי התוכנית החדשה "המתבגרים", המשודרת בשבועות האחרונים בערוץ הילדים, מלאה "תכנים בלתי הולמים". לדבריו "התוכנית עוסקת בין היתר בנושא תשוקה ומיניות ומגישים אותה נערים בגילאי 12-15 המציגים לילדים את התכנים הרגישים ללא שום גורם מתווך מבוגר או מומחה".



בתיאור אחד מפרקי התוכנית נכתב: "מה זה בכלל פורנו? מה ההבדל בין תכנים פורנוגרפיים למציאות? מה חושבים המתבגרים על צפייה בפורנו והאם יש נזקים בצפייה כזו"?. ח"כ זוהר אמר כי "צריך לזכור שגיל הצופים הממוצע בערוץ נע בין חמש לעשר והתכנית משודרת בשעה 20:30, כשאזהרת הצפייה ממליצה לילדים מעל גיל 8 לצפות בתכנית". 


פרק 1 - המתבגרים


ח"כ מיקי זוהר. צילום: פלאש 90



"נדהמתי לגלות שבערוץ שילדיי הקטנים צופים בו מידי יום, משודרת תוכנית העוסקת בנושאים שרחוקים מלהיות מתאימים לגילם. זהו ניסיון להנחיל תרבות של מתירנות חסרת אחריות מאחורי גבם של ההורים שסומכים על הערוץ ועל הרגולציה שידאגו להתאים את התכנים לקהל היעד. ערוץ הילדים מועל באמונם של ההורים כאשר הוא חושף את ילדינו לנושאים של מיניות ועוד באמצעות בני נוער שכלל אינם בשלים בעצמם 'לחנך' ילדים אחרים בנושאים אלה. מקומה של התוכנית אינה בערוץ הילדים ואני מצפה מהנהלת הערוץ והגורמים המפקחים עליו להתייצב בוועדה ולתת תשובות להורים המודאגים", אמר חבר הכנסת.



זוהר זימן את הישיבה המיוחדת בעקבות פניית "שומרים על הילדים", תנועה הקוראת לפיקוח הדוק יותר על התאמת תכנים לילדים. אל הוועדה זומנו גורמי האכיפה, שידרשו לתת מענה לשאלה "כיצד תכנים אלה מונגשים לילדים ללא כל פיקוח". לדיון הוזמנו בין השאר יו"ר המועצה לשידורי הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב, מנהלת ערוץ הילדים הילי חורב קסוטו, סמנכ"ל תוכן בהוט יורם מוקדי מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר.