ירוק מסביב לעולם ברדיו eco99fm: הפיגועים הקשים בפריז צפויים להוביל לשינויים במבנה ועידת האקלים של האו"ם, COP21, שצפויה להיפתח ב-30 בנובמבר בבירה הצרפתית. ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, הודיע שפסגת האקלים תתמקד במשא ומתן בין האומות בלבד, ללא אירועים שונים שתוכננו להיכלל בה כמו מפגנים שונים וצעדות.


לפי דיווחים בסוכנויות הידיעות, ואלס מספר שקיבל פניות ממנהיגים שונים לדחות את הועידה, שצפויה להימשך עד ה-11 בדצמבר. בצרפת עדיין דנים בשאלה האם לאפשר את קיומו של מצעד הפתיחה של הוועידה, שצפוי למשוך אליו מאות אלפי משתתפים.



ועידת האקלים של האו"ם מהווה מוקד לדיונים בין אומות העולם לגבי צמצום פליטת המזהמים לאטמוספירה, במטרה לבלום את ההתחממות הגלובאלית. מדובר באירוע מצופה במיוחד בתחום הסביבה והשמירה עליה, בעיקר משום שבוועידות האקלים שהתקיימו בשנים האחרונות, בוששו אומות העולם להגיע להבנות לגבי בלימת המזהמים ולגבי מנגנון שיאפשר גם למדינות מתפתחות ועניות, לעמוד בעלויות הכרוכות בצמצום פליטת המזהמים.



ליאם ניסן הוא הקול האחרון, נכון להיום, בסדרת הסרטונים הקצרים "הטבע מדבר", מבית היוצר של ארגון Conservation International. מדובר בסדרת סרטונים המכילים צילומי טבע מדהימים וקריינות משכנעת במיוחד של שחקנים מובילים, שנועדה לעורר מודעות לנזקים שיוצר האדם בטבע.



 



השחקן האירי המצליח, המוכר מסרטים כגון "חטופה" ו"עלייתו של האביר האפל", תרם את קולו לסרטון שמוקדש לכיפות הקרח של כדור הארץ, המתמוססות לאיטן על רקע ההתחממות הגלובאלית. "אני נשבר אל הים ברעש גדול ומעלה את פני המים", אומר ניסן בשם הקרח ומוסיף "אבל אתם לא עושים דבר".

לצד ניסן משתתפים בסרטונים השחקן אדוארד נורטון ("מועדון קרב", "אמריקה X") שמגלם את האדמה, השחקנית פנלופה קרוז ("ויקי כריסטינה ברצלונה") שמגלמת את תפקיד המים בכדור הארץ, השחקן רוברט רדפורד ("הלוחש לסוסים") שנתן את קולו לעצים העתיקים בארצות הברית ושחקנים נוספים.

את התפקיד החשוב מכולם, זה של אמא אדמה, מגלמת לא אחרת מג'וליה רוברטס ("אישה יפה"), שמדברת בשם הטבע כולו וגוערת בבני האדם על הנזקים שהם גורמים לו. מעל לכל, מזכירה רוברטס בסרטון את המשפט שמוביל את סדרת הסרטונים הזו: "הטבע לא זקוק לבני האדם, בני האדם הם אלה שזקוקים לטבע".

סדרת הסרטונים "Nature is Speaking", נמצאת באתר ארגון Conservation International.