שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון התראיין הבוקר (ראשון) בתכניתו של ניסים משעל ברדיו ללא הפסקה 103 FM. בראיון התייחס יעלון לגל הטרור הממושך, להשפעה של דאעש על הצעירים הפלסטינים ולתקציב הביטחון ששוב עלה. "אסור לנו להישבר, גם את הגל הזה נעבור", הדגיש יעלון.



"אני בטוח שננצח את גל הטרור הזה, כפי שניצחנו גל טרור קשה יותר של פיגועי ההתאבדות לפני למעלה מעשור", אמר יעלון למשעל בתחילת השיחה.



"כולנו חייבים להכיר בזה שאנחנו עדיין נלחמים את מלחמת העצמאות שלנו, לנוכח העובדה שיש גורמים באזור, ובעיקר הפלסטינים, שאינם מוכנים להכיר בזכותנו להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי. נוכח הגל הזה מערכת הביטחון נוקטת בכל האמצעים, אבל זה מסוג האיומים שלוקח זמן להביס", הוסיף יעלון.



ציון "נכשל" למערכת הביטחון



משעל הקשה על השר יעלון והעניק למערכת הביטחון ציון "נכשל", לנוכח הפחד בו חיים אזרחי ישראל לאחרונה. "קל להגיד את זה", השיב יעלון והוסיף "אבל העובדה שהם הגיעו לסכינאות נובעת מזה שיש קושי של ארגוני הטרור, חמאס וג'יהאד אסלאמי, להוציא לפועל פיגועי התאבדות שהם היו מאוד רוצים להוציא. לגבי פיגועי הירי, לא שזה מנחם מישהו, אבל הם נעשו על ידי בודדים. הם לא מוציאים פיגועים ממוסדים, לנוכח ההצלחה של מערכת הביטחון, שמגבירה את המעצרים מדי לילה".




 


"המצב הזה מעביר את החזית לכל אזרח", הדגיש שר הביטחון שהוסיף כי "כל אזרח צריך להיות ערני, בכל מקום, בכל הארץ, ולהיות ערוך להגיב מהר, נוכח האיום הזה, כדי להביא להכרעת המחבל ולנטרולו כמה שיותר מהר. מה שעומד למבחן זה יכולת העמידה שלנו כחברה. מצד אחד לתת מענה לאיום הפיזי של טרור הסכינים, ומצד שני לא להישבר. ואת זה אנחנו מוכיחים ב-67 שנות עצמאות, כנגד כל השאיפות של שכנינו שלא תהיה פה מדינה. גם את הגל הזה נעבור".

על הסיבות לגל הטרור אמר יעלון: "הוא נובע מהסתה סביב השקרים בנושא הר הבית. יש גם השפעה של דעאש. הצעירים הפלסטינים חשופים לסרטונים של דאעש .לא בכדי יש פיגועים על ידי סכינים".

על האיום הכימי באירופה הוסיף יעלון: "דאעש השתמש כבר בנשק כימי במזרח התיכון. אני מקווה שגל הטרור באירופה יעורר את כולם שיבינו שהוא לא בגלל הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ושכולנו באותה הסירה".

עוד התייחס יעלון לעלייה השנתית הקבועה בתקציב הביטחון ואמר כי "הסיפור של תקציב הביטחון שממשיך לצמוח, זו אגדה שקל לנפץ. תקציב החינוך עבר אותו מזמן ואינני מצר על כך".

ערך: אסף נבו