הדר בוכריס בת ה-21 שנרצחה היום (ראשון) בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון, הותירה את קהילת בת עין המומה וכואבת.



בוכריס הצטרפה השנה למדרשה בבת עין וכדי להתייחד עם זכרה התכנסו הערב בנות המדרשה בצומת הגוש לאות מחאה על הרצח. במהלך הערב חסמו תושבים מספר צמתים סביב העיר חברון. 



איילה ארץ הצבי, המחנכת של הדר באולפנת נוב ברמת הגולן, בה למדה בעבר, סיפרה עליה: "הדר הייתה תלמידה שלנו באולפנה בנוב. בוגרת מגמת תיאטרון. ילדה מקסימה, מאירת פנים צדיקה כזו אמיתית שהחברות תמיד יכלו לפנות אליה עם כל מיני שיחות אל תוך הלילה".



מורתה העידה על אופייה של בוכריס והוסיפה: "בחורה מאוד כשרונית בתחום התיאטרון ותמיד כשלא היה מצב רוח באולפנה היא הצליחה לעורר את כולם להעלות את האנרגיות הטובות. בחורה משכמה ומעלה. עוד שתי אחיות שלה למדו פה באולפנה. אחת סיימה לפני שנה ואחת לומדת פה בכיתה י"ב. אחרי שהדר סיימה פה ללמוד היא הייתה רכזת נוער בזורעים ואחר כך בקיבוץ שדה אליהו בשירות לאומי ותמיד שמענו עליה רק טובות. שלוש האחיות היו מאוד מגובשות ותומכות אחת לשנייה. תמיד דואגות אחת לשניה מן קומונת אחיות. מקסימה וילדה שהיא לב העשייה החיובית".



בוכריס ששבה לאחרונה מטיול בהודו הותירה מכתב בבית חב"ד בו שהתה. בוכריס הודתה למארחיה והבעיה את תקווה לקיומו של מפגש בישראל.




מכתבה של הדר בוכריס. צילום: בית חב"ד



כזכור, בוכריס נפצעה באורח קשה לאחר שנדקרה בפלג גופה העליון. היא פונתה לבית החולים ושם מתה מפצעיה. כוחות הביטחון במקום ירו במחבל וחיסלו אותו. המחבל אשר ביצע את פיגוע הדקירה הוא עצאם תואבתה, בן 34, רווק, תושב בית פג׳אר, ללא רקע ביטחוני קודם.



מד"א ירושלים העניקו טיפול ראשוני לבוכריס פופינו אותה לבית החולים שערי צדק בעיר במצב קשה ביותר ולא יציב. פאראמדיק מד"א, זכי יהב שהגיע למקום סיפר: "על המדרכה סמוך לתחנת האוטובוס שכבה צעירה כבת 20 מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון, אזרחים שהיו במקום החלו לסייע לה ולעצור את הדימומים. העלנו אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת".




זירת הפיגוע בגוש עציון. לוחמי אש תחנת עציון



לאחר מכן, עדכן ד"ר עופר מרין, מנהל מרכז הטראומה בשערי צדק על מצבה של הצעירה ואמר כי "לבית החולים שערי צדק בירושלים הגיעה בחורה צעירה שנדקרה מספר רב של פעמים, באזור החזה והלב. היא הגיעה אלינו למעשה ללא רוח חיים, ללא לחץ דם, נעשו ניסיונות החייאה ביחידת הטראומה, אך שם נאלצו לקבוע את מותה. ההודעה יצאה באיחור מסוים כיוון שלקח זמן לאתר את ההורים. היא הגיעה במצב אנוש ולא היה דבר מעשי שאפשר היה לעשות".