משטרת בלגיה בצעה סדרת פשיטות ליליות ברחבי הבירה בריסל ובמיוחד ברובע מולנביק, הידוע בריכוז של אוכלוסיה מוסלמית, ועצרה 16 בני אדם, אחד מהם נפצע לאחר שהמשטרה פתחה לעברו באש.



החיפושים התמקדו ברובע מולנביק שבצפון הבירה משם יצאו בעבר מחבלים, בהם המחבל שתקף את המוזיאון היהודי בבריסל ושניים ממבצעי הפיגועים בצרפת. בין העצורים נמצא גבר שניסה ככל הנראה לפרוץ מחסום משטרתי ונפצע לאחר שהשוטרים פתחו באש לעברו. בפשיטות לא נמצא נשק או אמצעי חבלה אחרים.



אחד החשודים בביצוע המתקפה בפריז, סלאח עבד א-סלאם לא נמצא בפשיטות ודיווחים, בעיקר בתקשורת האמריקאית, טוענים כי הוא הצליח להמלט מהמדינה והגיע לגרמניה. עבדלאסלאם חשוד שהסיע את המחבלים בפיגועי ה-12 בנומבמר בפריז ונלמט עם רכבו לבלגיה, שם עוכב ע"י המשטרה אך שוחרר משום שלא היה היה מידע המקשר אותו למתקפה. 



הכוננות בבירה הבלגית נותרה ברמה הגבוהה ביותר ובתי הספר ושרותי הרכבת התחתית והאוניברסיטאות בעיר יישארו סגורים.



"מבצע צבאי"


 ראש הממשלה שארל מישל, דיבר אתמול אחרי ישיבת ראשי מערכת הביטחון על מנת לבחון את רמת האיום וסיפר כי הוחלט לסגור את המטרו, האוניברסיטאות ובתי הספר בעיר עד ליום שני. באשר לשאר המדינה, רמת האיום של שלוש מתוך ארבע נותרה על כנה, אמר מישל. בריסל תישאר ברמה המקסימלית ארבע מכיוון שהאיום הוא מיידי.

"מה שאנחנו חוששים ממנו הוא מתקפה בדומה לזו שהייתה בפריז, עם כמה אנשים שיכולים לערוך מתקפות שונות בו זמנית במיקומים שונים", אמר מישל במסיבת עיתונאים.
מטרות אפשריות הן קניונים, רחובות הומי אדם והתחבורה הציבורית, אמר ראש הממשלה הבלגי, והוסיף כי הממשלה תגביר את נוכחות הצבאי והמשטרה בבירה. הוא אמר כי הערכה מחודשת של המצב תיעשה ביום שני אחר הצהריים והכל ייעשה על מנת להשיב את העיר לשגרה מהר ככל האפשר.

עוד דווח כי חיילים פשטו על מלון רדיסון בלו בעיר. חנויות ומסעדות נותרו סגורות עם כמה מקומיים בודדים שעדיין מתהלכים ברחוב. גם מוזיאונים ובתי קולנוע סגורים. 
 
"מעולם לא חווינו איום טרור כזה בעבר. זה מאד לא צפוי, כמעט סוריאליסטי", אמרה אלינקה לה קומטה, בת 26, מוכרת בחנות במרכז העיר, לעיתון ה"גארדיאן".