מחזור נובמבר של גיוס חטיבות קרביות יצא אתמול (ראשון) לדרך בבסיס המיון והקליטה בתל השומר. בין החטיבות שקלטו אתמול לוחמים הייתה חטיבת הכומתות החומות, גולני. מצה”ל נמסר כי מדובר במחזור בעל שיעור מוטיבציה גבוה מאוד. מחטיבת גולני נמסר כי על כל מקום של לוחם בחטיבה מבקשים שישה נערים להתגייס, וכאמור חמישה מהם נדחים. 
 
חטיבת גולני תופסת קו בימים אלה בגבול הדרומי של ישראל. על פי נתוני צה”ל, בגיוס נובמבר עומד אחוז המתגייסים מכלל האוכלוסייה על 50% בלבד. 22% מהאוכלוסייה הכללית הם בני מיעוטים ויתר הלא מתגייסים הם חרדים, בנות דתיות ופסולי גיוס על בסיס רפואי או נפשי. בכל הקשור להתמודדות הצבא עם אוכלוסיית המשתמטים גורם בצה”ל מגלה כי לאחרונה החלו בצבא לעקוב אחר הצעירים המשתמטים משירות, בין היתר באמצעות פייסבוק. לדבריו יש גם לא מעט "תפיסות על חם" של משתמטים, בעיקר בזכות מעקב אחר עמוד הפייסבוק שלהם. 


האחים פארס. צילום: דו"צ
 
המשפחה הלוחמת

האחים למשפחת פארס מהכפר הדרוזי חורפיש החלו את שירותם הצבאי בגדוד רותם בחטיבת גבעתי. כיום, אחרי הכשרות מפרכות ובהן קורס מ״כים וקורס קצינים, ישובו בקרוב השניים לשרת כתף אל כתף באותו גדוד שבו גדלו, גדוד רותם. ענאן, האח הבוגר (26) עתיד לפתוח היום את מחזור הגיוס הראשון שלו כמ״פ טירונים ויהיה אחראי על המתגייסים הטריים. באסל (21), ישוב בקרוב לגדוד לשרת כמפקד מחלקה לאחר תקופה של פיקוד בבית הספר למקצועות החי״ר. השניים לא יכלו להיות גאים יותר להשתייך לחטיבה הסגולה ושניהם מלאי התרגשות לקראת גיוסם של לוחמי גבעתי החדשים, המצטרפים היום לשורות החטיבה. “גדוד רותם הוא משפחה, בתוך חטיבה שהיא בעצם הבית״, מספר ענאן. אחיו באסל מוסיף, “אני מחובר לחיילי הגדוד ולמפקדיו ויודע שכאן זה המקום שבו תמיד ארגיש שייך״.