בפעם הראשונה במלחמת האזרחים בסוריה שלחה רוסיה לשדה המערכה כוחות קרקע שהשתתפו בלחימה פעילה מול כוחו תהמורדים במדינה, כך טוען היום (שני) העיתון הכווייתי א-ראי.



לדברי העיתון חיל הרגלים הרוסי בחיפוי של טנקים מדגם טי-90 ובגיבוי אוויר, תקפו עמדה אסטרטגית של כוחות המורדים בין אידליב ללטקיה. על פי הידיעה, שאין לה אישור מאף מקור אחר, לאחר קרבות קשים של חמש שעות הצליחו הכוחות הרוסיים לכבוש את הגבעה ולהניס את המורדים. בדיווח לא נמסר אם היו לצבא רוסיה אבדות בקרב.
 
הכוח הרוסי שפועל בסוריה זה כשלושה חודשים מונה כ-70 מטוסי קרב והפצצה ומסוקי קרב שהשתתפו עד כה באלפי גיחות הפצצה. גיחות אלה התגברו בשבוע האחרון. מאז הפלת מטוס הנוסעים הרוסי בסיני, נרשמת נוכחות גדולה של ספינות הצי במזרח הים התיכון ו-3,000 חיילים, רובם במשימות אווירוית ייעוץ לצבא סוריה, תיאום עם כוחות צבא איראניים וחיזבאללה וכן תחזוקה ואבטחה.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הצהיר בכמה הזדמנויות שאין בכוונת ארצו לשלוח כוחות קרקעיים שישתתפו במלחמה. אם אכן הידיעה בעיתון הכווייתי נכונה הרי הדבר יכול להצביע על שינוי במדיניות הרוסית או על פעולה חד פעמית נקודתית.

 
בתוך כך הודיע הצבא הרוסי כי חיל האוויר שלו ביצע 141 יעפי תקיפה ברחבי סוריה, בהן הצליח לפגוע ב-472 יעדיי טרור של קבוצות חמושות שונות במהלך שלושת הימים האחרונים.
 
מטוסי הקרב של חיל האוויר הרוסי תקפו מטרות בערים חלב, דמשק, אידליב, לטקיה, חאמה, א-ראקה, חומס ודיר א-זור, כך הודיע משרד הביטחון הרוסי.