ליד היישוב היהודי סוסיא שבדרום הר חברון שוכן מאחז פלסטיני בלתי חוקי של שבט נוואג’עה. בהמשך לעתירת תנועת רגבים מ־2012, שבה הוכח שלכל תושבי המאחז הפלסטיני שליד סוסיא יש בתים בעיירה ייטא הסמוכה, הוציא בג”ץ צו ביניים האוסר על בנייה במקום. לאחר הפרה חוזרת ונשנית של צו הביניים שנתן בג”ץ הורה בית המשפט להרוס את המבנים שהוקמו תוך הפרת הצו.



שבט נוואג’עה ורבנים למען זכויות אדם ביקשו לאשר את הכפר הלא חוקי באמצעות תוכנית מתאר מטעמם, תוכנית שדחו גורמי המקצוע. במאי 2015 דחה בג”ץ את בקשת העותרים לצו ביניים בנימוק שהם עושים דין לעצמם שוב ושוב, ולא מכבדים את הצו. מיד לאחר מכן פתחו העותרים בקמפיין תקשורתי מתוזמן בארץ ובחו”ל על הכפר סוסיא תוך הצגת מצג שקרי שלפיו הולכים להרוס את "כל בתי הכפר", בעוד שפסק הדין כאמור התייחס רק למבנים שנבנו לאחר צו הביניים ולאחר ההנחייה של בג”ץ לאסור המשך בנייה במאחז.



בספטמבר החלו העותרים בהליך הידברות מול המינהל האזרחי. תנועת רגבים התנגדה לקיומו של ההליך מאחר שהוא נוצל בחוסר תום לב מובהק כדי להמשיך את הבנייה במקום. בשטח צמחו לפתע שתי קונסטרוקציות ברזל נוספות. בעקבות פניית רגבים בג"ץ דרש תשובות, והם השיבו כי המבנים לא שייכים להם. "שני מבנים אלו, אשר הוקמו בשולי תוכנית נושא העתירה, לא נבנו בידי מי מהעותרים או בני משפחותיהם, ואינם שייכים להם. בא כוח העותרים אינו מייצג את המחזיקים בשני מבנים אלו”.



"התנהלות העותרים מעידה על חוסר ניקיון כפיים ועל זלזול מופגן ברשויות האזור”, אומרים בתנועת רגבים, “בעקבות אותה התנהלות מזלזלת הורה בג”ץ על הריסת המבנים שנבנו בניגוד לצו הביניים, אך עברייני הבנייה וארגון שומרי משפט ממשיכים לזלזל בבית המשפט ולצפצף על החוק. יש להרוס לאלתר את המבנים החדשים שהוקמו בניגוד לחוק”.