הצלחה גדולה לרפורמת "הסייעת השנייה", שבמסגרתה משרד החינוך מתגבר את גני הילדים בסייעת נוספת, כך טוענים במשרד החינוך. הרפורמה, שהחלה כבר בשנת הלימודים הנוכחית ותימשך בשנה הבאה, מאפשרת לגננות לחלק את הילדים לקבוצות למידה קטנות המונות בין ארבעה לשישה ילדים בלבד, וכך כל ילד זוכה לתשומת הלב הפרטנית שהוא זקוק לה. הגנים שזוכים לתגבור הנחוץ כל כך הם גני טרום טרום חובה, גני טרום חובה וגני החובה.



"הלמידה בקבוצות קטנות מחזקת את האינטראקציה הבין־אישית בין הילדים לצוות החינוכי ומאפשרת למידה חווייתית ומאתגרת עבור הילדים", הסבירה ל"מעריב־השבוע" סימה חדד, מנהלת האגף לחינוך קדם־יסודי במשרד החינוך. לדבריה, צורת הלימוד החדשה מאפשרת לגננת "לגעת" בכל ילדה וילד, למצות את יכולותיו, לפתח את היצירתיות של הילד ולהרחיב את תחומי העניין שלו. 



"בשנה שעברה היה קשה מאוד ללמד 32 ילדים. עסקנו הרבה בעניינים טיפוליים כמו מים, מוצץ ושירותים. הייתה לי רק סייעת אחת והיה קושי רב להגיע לתכנים הלימודיים. הילדים קיבלו מענה אולם נאלצו להמתין" - כך סיפרה אתמול שרית יחיאלי, גננת בגן סיפורים מתוקים בראשון לציון, המיועד לבני 4-3. יחיאלי סיפרה כי השנה, הודות לרפורמה, המצב השתנה בתכלית השינוי: "לאחר שקיבלנו סייעת שנייה הצלחנו להתחיל לעבוד עם הילדים באופן פרטני. אנחנו מחלקים את הילדים לקבוצות בהתאם ליכולות הלימודיות ולהתפתחויות של הילד. לדוגמה, ילד בן 4 שמתקשה ורבלית יכול להיות תקופה מסוימת עם קבוצה של צעירים יותר. הילדים רגועים יותר, החלפת החיתולים שלהם נעשית מהר יותר ואנו מניחים שהם ייגמלו בעתיד מהר יותר מבעבר".



שר החינוך נפתלי בנט בירך אף הוא על השינוי הנערך בגני הילדים: "לפעמים ההבדל בין ילד שמח ומסופק לילד שקשה לו יותר הוא תשומת הלב, שתשנה לו את העתיד", סיפר בנט והוסיף כי "זה מה שעמד מול עינינו כשהחלטנו להוסיף סייעת נוספת. כל ילד יקבל יחס אישי ולגננות יש מספיק עזרה כדי להתפנות לצורכי הילדים באופן פרטני. אני מאמין שהשקעה בגיל הרך היא הדבר החשוב ביותר, ואמשיך לפעול לטובת הילדים הקטנים שלנו". היום יש בישראל כ־340 אלף ילדים בני 4־3. במשרד החינוך מסבירים כי המחקרים בתחום מצביעים על כך שלחינוך בגיל הרך יש "חשיבות רבה בהתפתחותו של הילד בהווה ועל הישגיו הלימודיים בעתיד".