הותר לפרסום: זיו מזרחי בן 18 מגבעת זאב הוא הישראלי שנרצח בפיגוע הדקירה בתחנת הדלק "דור" בכביש 443 שאירע היום (שני). בפיגוע כזכור, המחבל הבחין בחייל, נהג מגדוד האיסוף שמפעיל בלוני תצפית ודקר אותו בפלג גופו העליון ובנוסף דקר קצינה שהייתה במקום ופגע בה באורח קל. אישה כבת 50 נפגעה מרסיסים לאחר שעברה עם רכבה במקום בזמן שכוחות הביטחון ירו במחבל וחיסלו אותו. הלוויתו של מזרחי תתקיים מחר בשעה 13:00 בהר הרצל.



הקצינה שנפצעה באורח קל מדקירה בזרועה טופלה בחדר הטראומה בבית החולים "שערי צדק" בירושלים. מצבה קל ויציב. בן משפחה של הקצינה שהגיע לבית החולים עם היוודע דבר הפציעה של בת משפחתו אמר: "אנחנו לא מודאגים מהפציעה שלה שהיא קלה, אלא ממצבה הנפשי כתוצאה ממה שהיא חוותה וראתה, הטראומה הנפשית שהיא עברה" כמו במקרים דומים, קיבלו הנפגעת והן בן המשפחה שהגיע תמיכה ראשונית מעובדת סוציאלית של בית החולים.



מיכאל חי כהן מתנדב ביחידת האופנועים של "איחוד הצלה" סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בצעיר שסבל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון והיה ללא הכרה. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ביצענו בו פעולות החייאה. בזירה אף הענקנו טיפול לצעירה שנדקרה בפלג גופה העליון ונפצעה קל. עקב אופי האירוע הכביש נחסם לתנועה לשני הכיוונים".



חובש רפואת חירום במד"א יצחק אריה גולדפרב שהגיע למקום סיפר: "על הכביש בתחנת הדלק שכב צעיר כבן 20 מחוסר הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון, בסמוך אליו הייתה צעירה כבת 20 עם פצע דקירה בגפיים, הענקנו לשניהם טיפול רפואי במקום".



פרמדיק מד"א, אורי גבריאל שהגיע למקום וטיפל בצעיר סיפר: "סמוך לכניסה לתחנת הדלק שכב צעיר כבן 20 מחוסר הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון, הוא היה ללא דופק וללא נשימה, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה ממושכות. הפציעה הייתה קשה מאוד ולאחר מאמצי החייאה נאלצנו לקבוע את מותו בשטח".



דוד בן דוד שהיה במקום סיפר: "ראיתי מחבל מסתער על בנאדם והבנאדם נפל על הרצפה, עצרתי לו את הדימום, הוא הסתער, רץ עם סכין ביד, נטרלו אותו כוחות הביטחון ואני חסמתי את הדימום של הנדקר ונפצעתי מרסיסים ביד מהירי".



אלי בין מנכ"ל מד"א אמר לאחר האירוע כי "מדובר בשני נפגעים ישראלים, אחד פצוע באורח אנוש ומתבצעות עליו פעולות החייאה מתקדמות על ידי פרמדיקים של מד"א וצה"ל. מעבר לכך יש פצועה המוגדרת פצועה באורח קל. בנוסף יש הרוג אחד, ככל הנראה הוא המפגע, אני אומר זאת בזהירות רבה".



מוקדם יותר שני בני אדם נפצעו באורח קל בפיגוע דקירה שהתרחש סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים, על ידי שתי מחבלות בנות 14 ו-16 שהיו חמושות במספריים. שוטר שהבחין באירוע ירה לעברן וניטרל אותן. מחבלת אחת נוטרלה ומחבלת נוספת חוסלה. מצלמות אבטחה תיעדו את הפיגוע ובסרטון נראות שתי המחבלות עם כיסוי לראשן מנופפות במספרים ומנסות לדקור את הנוכחים במקום. אזרח ניסה להדוף את אחת המחבלות והטיח בה כיסא. תוך זמן קצר הגיעו מאבטחים לזירה, ירו לעבר השתיים וניטרלו אותן.



המחבלות הספיקו לדקור גבר בפלג גופו העליון, שפונה במצב קל על ידי מד"א. מתחקור ראשוני עולה כי הנדקר הינו בן מיעוטים כבן 70, תושב שטחים. לאחר מכן ניסו המחבלות לדקור חפים מפשע נוספים. חבלן משטרה שיצא מפעילות בשוק, זיהה את המחבלות וקרא להן לעצור ולזרוק את כלי הנשק, הן לא נענו והתקדמו לעברו. בתגובה ביצע השוטר ירי מדוייק וניטרל את שתי המחבלות. מהזירה פונה מאבטח עם פציעה קלה בידו, ככל הנראה מרסיס.