משטרת צרפת גילתה היום (שני) את חגורת הנפץ ששייכת כנראה למחבל הנמלט סאלח עבד א-סלאם בתוך פח אשפה בפרבר מונרוז' מדרום פריז. מקורב לחקירה אמר לאחר מציאת החגורה כי "זה נראה כמו חגורת נפץ" והוא הוסיף שהאזור נחסם לתנועה. כזכור, א-סלאם חשוד שהסיע את המחבלים בפיגועי ה-12 בנובמבר בפריז ונמלט עם רכבו לבלגיה, שם עוכב על ידי המשטרה אך שוחרר משום שלא היה מידע המקשר אותו למתקפה.



ראש הממשלה הבלגי, שארל מישל אמר היום כי "אנחנו עדיין מתמודדים עם האיום והמטרות האפשריות הן קניונים, רחובות עם חנויות והתחבורה הציבורית". הוא הוסיף: "אנחנו רוצים לחזור לנורמליות באופן הדרגתי. בתי הספר והרכבת התחתית בבריסל ייפתחו ביום רביעי, כשהמטרו יפתח באופן הדרגתי".



בבלגיה ממשיכים לחפש את א-סלאם ופעילי טרור נוספים. משטרת בלגיה ביצעה אתמול סדרת פשיטות ליליות ברחבי הבירה בריסל ובמיוחד ברובע מולנביק, הידוע בריכוז של אוכלוסייה מוסלמית ועצרה 15 בני אדם, אחד מהם נפצע לאחר שהמשטרה פתחה לעברו באש. החיפושים התמקדו ברובע מולנביק שבצפון הבירה משם יצאו בעבר מחבלים, בהם המחבל שתקף את המוזיאון היהודי בבריסל ושניים ממבצעי הפיגועים בצרפת. בין העצורים נמצא גבר שניסה ככל הנראה לפרוץ מחסום משטרתי ונפצע לאחר שהשוטרים פתחו באש לעברו. בפשיטות לא נמצא נשק או אמצעי חבלה אחרים.



התביעה הבלגית הודיעה כי היא הגישה כתב אישום נגד אדם שהשתתף במתקפת הטרור בפריז. כתב האישום הוא חלק מהחקירה הנמשכת של הפיגועי. משרד התובע הפדרלי הוסיף כי 15 החשודים שנעצרו שוחררו לאחר שנחקרו, כמו גם שני חשודים שנעצרו היום.