שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה), שוקל להכריז על שומן טראנס כמסכן חיים וגורם לתמותה, כך נמסר היום (שלישי) ל"מעריב אונליין" ממקור המקורב לשר. "הכרזה רשמית כזו היא דרמטית", הוסיף המקורב "ולכן אנחנו שוקלים בזהירות. יש לכך השלכות כלכליות, בריאותיות ושינוי באורחות החיים להם מורגל הציבור".



לצורך בדיקה ראשונה של כיוון זה, הודיע השר ליצמן בישיבת ועדת בריאות, עבודה ורווחה, שהוא בוחן יחד עם צוות מקצועי במשרדו כיצד לייצר פיילוט באחת הערים או במספר יישובים, כאשר אוכלוסייה שלמה תפסיק לאכול מזונות הכוללים שומן טראנס ולבחון האם יש השפעה של הפסקת צריכת טראנס על מצב בריאותם של האנשים הנבדקים. ח"כ תמר זנדברג ממרצ שנכחה בדיון, טענה, שאנשים לא יסכימו לוותר על מאכלים שכוללים שומן טראנס. "לאסור על אנשים לאכול בורקס זו תקנה שאין הציבור יכול לעמוד בה", אמרה



השר ליצמן ציין שבעת הסיור האחרון שלו בארצות הברית הוא ביקר בבתי ספר בהם התלמידים ניזונים מארוחות שהן בפיקוח ממשלתי. "בבתי ספר אלה נערכות מטעם המדינה ביקורות פתע. בין היתר בודקים את המקררים ואם מוצאים במקרר מרגרינה, פוסלים את תקציב ההזנה של בית הספר", אמר.



ביוני 2015 קבע מנהל התרופות האמריקאי, ה-FDA, שתוך שלוש שנים ייאסר השימוש בחומצות שומן טראנס בארצות הברית וכבר בשנת 2006 חלה בארצות הברית חובת סימון של מוצרים שיש בהם שומן טראנס. בישראל החל מ 2014 חלה סימון מזון הכולל יותר מ 2% שומן (במשקל) וחובת פירוט סוגי וכמויות השומן במוצר, בין היתר גם כמות שומן הטראנס‏..