רק הלילה אישרה הכנסת את חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית, והיום (שלישי) עתרו מפלגת יש עתיד והתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל לבג"ץ כנגד ביטול השוויון בנטל. העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין רונן אביאני וגיא בוסי, היועצים המשפטיים של מפלגת יש עתיד.



ב'יש עתיד' מציינים כי בג"ץ פסל בעבר את חוק טל כיוון שאינו היה חוקתי, וביטול החוק לא יעבור את מבחן בג"צ ורק יעודד פילוג ושסע בחברה הישראלית.



יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד, אמר כי ממשלת ישראל בגדה הלילה בחיילי צה"ל ובמשרתי המילואים כשביטלה את חוק השוויון בנטל. "במו ידיהם אמרו שר הביטחון וראש הממשלה לחיילי צה"ל שהפוליטיקה חזקה יותר מאחדות העם היהודי ושאין שוויון בין הילדים של כולנו".



לפיד הוסיף כי העתירה לבג"ץ הוגשה מפני ש"אי אפשר לעבור בשתיקה על כך שהממשלה הצינית הזאת, ביטלה אתמול, ללא היסוס את אחד העקרונות הבסיסיים של הדמוקרטיה הישראלית על פיו כולם שווים בפני החוק, ולכולם יש את אותן זכויות ואותם חובות. זו פשיטת רגל מוסרית ואנחנו נלחם בכך".



לדבריו, ביטול החוק רק יעודד פילוג ושסע בחברה הישראלית. "בתקופה של מצב ביטחוני קשה, כאשר כוחות הביטחון מתמודדים מול גל טרור מתועב – דווקא בזמן הזה ממשלת ישראל מבטלת את חוק השוויון בנטל. יד אחת שולחת את טובי בנינו להגן על חיינו והיד השנייה בוגדת בעקרון הבסיסי ביותר של שירות חובה לכולם. זה בלתי נסלח ואנחנו נמשיך להילחם בזה גם בערכאות המשפטיות".



ח"כ אלעזר שטרן, שהגיש את העתירה, אמר: "עשינו לפני שנתיים עבודה ברוח ההנחיות של בית המשפט העליון וברוח ערכי החברה הישראלית לטובת צמצום הפערים בשוויון. הלילה הכנסת, בסוג של מחטף ובעבודה רשלנית, נכנעה לדרישות של הלא משרתים.



ואילו יו"ר התאחדות הסטודנטים, גלעד ארדיטי, אמר: "אתמול בכנסת התקיים מופע של ציניות והיעדר בושה. אנחנו מגישים היום בג"ץ מכיוון שהדמוקרטיה בנויה מאיזונים ובלמים בדיוק לאותם מצבים בהם הריבון משיקולים צרים פוגע בהוגנות ובשוויון ושוכח את מגבלות הכוח".