אלפים ליוו היום (שלישי) בצהריים את רב"ט זיו מזרחי ז"ל, שנרצח אתמול בפיגוע הדקירה בכביש 443. למנוחת עולמים בחלקה הצבאית בהר הרצל. בין המשתתפים הרבים בלוויה היו חברי הכנסת עומר בר לב, מוטי יוגב ומיקי לוי. כמו כן הגיעו הרב הראשי לירושלים, הראשון לציון, שלמה עמר ורבים מחבריו ובני משפחתו מירושלים ומצה"ל שביקשו ללוות אותו בדרכו האחרונה. 
זעקות השבר של המשפחה נשמעו למרחקים. "אני רוצה את הילד!" זעקה בבכי האם דפנה, עם תחילת הטקס הצבאי, והמשיכה: "למה, למה..." היו שצעקו בבכי מבין הקרובים "שונאי ישראל שימותו". האב דורון, אשר לפני 12 שנה איבד את אחיו אלון, שנרצח בפיגוע בכניסה לקפה הילל, אמר בקול שבור: "ימח שמם שונאיי ישראל. עם ישראל חי. לא יעזור לכם, לא תשברו את רוחנו. לפני 12 שנים שכלתי את אחי אלון שעצר בגופו את המחבל בכניסה לבית הקפה, היום אני גם אבא שכול, אבל לא תשברו את רוחנו. הוא נלחם עד הסוף. עם ישראל חי". לסיום דבריו אמר האב בבכי: "היום סיפרו לנו שזיו הציל את הקצינה שלו וירה במחבל כשהוא עם סכין בלב. זיו גיבור ישראל. אנו משפחה חזקה ועם חזק".
מפקד הגדוד בו שירת מזרחי אמר בדברי הפרידה ממנו: "בנכם נפל חלל במהלך פעילות צבאית. זיו החליט להצטרף ליחידה מורכבת. הוא שירת כנהג בגדוד ניצן, וכבר עם הגעתו גילינו חייל, גבר, עם ראש גדול, שתמיד רוצה לסייע ולעשות. הוא חשב על כל פרט קטן בכל משימה". עוד הוסיף: "זיו לא נכנע. הוא ביצע ירי לעבר המחבל שדקר אותו והפגין אומץ רב. גדוד ניצן תמיד יעמוד לצד המשפחה לנצח". 


רב"ט זיו מזרחי ז"ל

"יהלום טהור"


המחנכת של זיו במכללת אורט חנה סיפרה: "לא האמנתי כששמעתי שזיו נרצח. הרצינות, הצניעות ונועם הליכותיך בלטו ביחד עם ההומור, שמחת החיים והחיוך. עזרת לכולם. חיפית גם על חבריך. התמימות והשקט שלך הפכו אותך למאוד אהוב". בהמשך סיפרה המחנכת שזיו ביקש להתגייס כנהג צבאי על מנת לסייע למשפחה. אומרים שאלוהים לוקח את הטובים – היית פרח, יהלום טהור. רק לאחרונה שכנעתי אותך להירשם לבגרות באנגלית כדי לשפר את הציון ועשית את זה, מי עכשיו יכתוב את הבחינה?" 
 

הרב עמר ספד לו ואמר: "אנו עומדים שוב לפני אחד הקדושים מקדושים שעליהם נאמר שמסר את נפשו על קידוש השם. הוא היה אות ומופת לרבים ומסר את נפשו כדי לשמור על עם ישראל, ונהרג על קידוש השם. ה' ייקום דמו." בהמשך דבריו אמר עמר בקול נרגש: "עד מתי יהיו הרדיפות? כמה יסבול עם ישראל? באנו ללוות את הבחור הנפלא הזה. לנו הכאב ולנו הצער שצריכים להיפרד מבחור כל כך טוב".
הרב יוסף טולדנו קרא לממשלה להגביר את הפיקוח: "זיו נהרג בהיותו יהודי וחייל צה"ל המגן על עם ישראל וארץ ישראל, הוא נהרג על קידוש השם. אנו קוראים לממשלת ישראל להגברת ולהידוק הפיקוח במעברים. המחבלים מקדשים את הרצח. זו שחיתות מוסרית וסטייה מצלם אנוש מי שקורא לרצח מוציא עצמו מבני אנוש. יש לעקור מטיף שמסית לשנאה ורצח, ותקשורת שמסיתה ומלבה יש לסגור. אין מלחמה נגד האסלאם אלא, נגד המטורפים." 

טקס הלוויה בחלקה הצבאית בהר הרצל. צילום: רויטרס

"היית איש שלום, למה דווקא אתה"?
 
חמישה חבריו של זיו סיפרו במהלך הטקס על החברות בלב ובנפש איתו לאורך שנים. אחד מהם הקריא מסרון בוואטסאפ שזיו שלח לאחרונה ובו כתב: "אני מקבל תעודת לוחם ברמת הסיכון הכי גבוהה בצה"ל'. החבר אמר: "נותר חלל ענק, היית יהלום טהור, יקר ערך. דווקא אתה הצטרפת לנפשות שנרצחו בשל שנאת חינם?"  
חבר נוסף אמר: "זה בלתי נתפס, תמיד היית בחור שמח וקיבלת הכל באהבה. השקט והצניעות היו חלק ממך, איך אפשר לדבר עליך בלשון עבר?" בת דודתו סיוון אמרה: "היית איש שלום והמשפחה אצלך תמיד קדמה לכל. חייבים להמשיך לחיות כמו שזיו רצה ולהיות מאוחדים". האח עידו הוסיף: "הכל קרה מהר מדי, רק לפני זמן קצר בכינו על סבא. אתה אח מדהים, איש בעל חסד ולב צנוע ועשיר בשמחת חיים. זכיתי להיות אח של נשמעה ענקית. הלב שבור לרסיסים. את עם ישראל אי אפשר למחוק. האמת שלנו היא היציבה והנצחית שלעולם לא יוכלו לשבור.