האם התרעה ישראלית, שהגיעה אל שירותי המודיעין הגרמני, מנעה מגה פיגוע נוסף באצטדיון כדורגל באירופה?



אחרי הניסיון לבצע פיגוע בתוך האצטדיון בסטאד דה פראנס, כשבסופו של דבר המחבל התפוצץ בחוץ בזכות מאבטח שלא נתן לו להיכנס, מתברר כי המשחק בין גרמניה להולנד היה בדרגת סכנה גבוהה מאוד, לפחות על פי מקורות מודיעיניים.



המגזין "שטרן", היוצא לאור בגרמניה, חושף היום (רביעי) כי הרשויות בגרמניה קיבלו אזהרות חמורות מישראל כבר ביום שני לגבי קיומו של המשחק והתכנון לפגוע באזרחים בו. רק ביום שלישי, אחרי שלמדו פרטים נוספים על האירוע. כזכור, בסופו של דבר, בוטל המשחק בין שתי המדינות. ביטול המשחק בהאנובר בא אחרי ששעות קודם לכן בוטל מסיבות ביטחוניות משחק גדול אחר, זה שאמור היה להתקיים בבריסל בין נבחרת בלגיה לנבחרת ספרד. 



"ככל הנראה, היה זה המודיעין הישראלי שהצליח להתחקות אחרי תוכנית התנקשות. האינדיקציה המכרעת לגבי ביטול המשחק הגיעה ישירות מישראל. השירות הישראלי הצליח לחשוף את התהליך המדויק של תוכנית הרצח, כשהמתכונת היתה אמורה להיות דומה לארוע שהתרחש בפריז, על פי אותו המודל. בסופו של דבר, ההתרעות והאיומים של גופי המודיעין, הצטיירו כמאומתים מספיק, כיוון שהמשחק בין שתי הנבחרות בוטל שעות ספורות לפני קיומו בהאנובר", נכתב בגרמניה.

כזכור, דיווח על פצצה באיצטדיון בהאנובר גרם למשטרת גרמניה לפנות את היציעים ולהכריז על ביטול המשחק כשעה ורבע בלבד לפני שריקת הפתיחה. 
 
נבחרת גרמניה גם הייתה האורחת, כזכור, בסטאד דה פראנס בזמן שמתקפת הטרור הרצחנית פקדה את פאריס. מחבל שניסה להיכנס לאצטדיון נבלם בשער והפיצוצים מחוץ למתחם נשמעו היטב בעוד שהשחקניהיו על כר הדשא. שני הצדדים הוחזקו במשך זמן ארוך במתקן וכעת מדובר במכה מנטלית נוספת עבור המאנשאפט. 
 
הדיווח על פצצה באצטדיון התקבל במשטרת האנובר ובסריקות ככל הנראה נמצאה מזוודה ריקה. עדיין לא ידוע אם לממצאים היה קשר להתרעות, אולם פינוי הקהל והעובדה שהקנצלרית אנגלה מרקל אמורה הייתה להיות נוכחת גרמו לכוחות הבטחון במקום להכריז על ביטול המפגש.
 
על פי הדיווחים בתקשורת הגרמנית, נצפו מספר אנשים חשודים בסביבת האיצטדיון עוד לפני שהשחקנים יצאו מהמלון בו שהו. משטרת גרמניה פרסמה ברשתות החברתיות הודעת תודה לאזרחים שהגיבו במהירות: "תודה על כך שאתם נשארים כל כך רגועים ומגיבים בהתאם".