לחמים

לצד הסופגניות הקלאסיות, תמצאו השנה גם כדורי בצק קטנים המטוגנים במקום ועטופים בסוכר. בגרסת המלוחים תמצאו לביבות טריות בעבודת יד ומאפה בבקה מלוח.
טעמנו: בגזרת המתוקים את הסופגנייה הקלאסית במילוי ריבת תות שדה, סופגנייה במילוי גנאש שוקולד וסופגנייה במילוי קרם קרמל עם שברי אגוזי לוז. בגזרת המלוחים טעמנו לביבות תרד וגבינות ולביבות תפוחי אדמה וכרשה.

חשבנו: אהבנו. מהגודל המושלם שלא גורם למחנק ועד לפשטות המילויים. הבצק קליל ואוורירי, והסופגנייה במילוי ריבת תות שדה הייתה פשוט מצוינת. לגבי המלוחים, גם כאן הייתה הפתעה טובה. ללביבות היו טעמים מעודנים, הן לא היו שמנוניות ונחטפו במהירות.
מחיר: מ־7 שקלים.
ציון: 9.5

צילום: דניאל לילה

רולדין
12 טעמים מיוחדים של סופגניות גורמה וקלאסיות בהשראת עולם הפטיסרי הצרפתי. הסופגניות משלבות חומרי גלם כמו אבני קרמבל שוקולד, פניני שוקולד כסופות, שבבי קרפ מוזהב וצ'ייסרים.
טעמנו: ונילה פרינסס – קרם וניל בציפוי שוקולד לבן בעיטור מרנג, פניני שוקולד, קרמבל שקדים וצ'ייסר טופי; מון שרי – קצפת וניל בציפוי אמרנה, מרנג פניני שוקולד וצ'ייסר תות; וקרולדין – גרסת עדכנית לקרואסון הצרפתי – קרואסון חמאה מטוגן במילוי קרם שוקולד לבן וציפוי סוכר וניל.
חשבנו: גם השנה הצליחו ברולדין להפתיע וליצור קולקציית סופגניות עשירה וטעימה מאוד. הבצק אומנם קצת כבד, אך הגודל הנכון של הסופגנייה והטעמים המגניבים מצליחים לפצות על זה. חוץ מזה, התאהבנו בקרולדין שהיה לא פחות ממושלם.
מחיר: מ־5 שקלים.
ציון: 9.5


צילום: רונן מנגן

ביסקוטי
סופגניות בהשראת מתוקים וקינוחים מסביב לעולם.
טעמנו: טובלרון – קרם שוקולד, ציפוי שוקולד שווייצרי, שברי שוקולד נוגט; בננה לוטי – קרם בננה, ציפוי חלב מרוכז, וקוקוס קלוי; ואת סופגניית הריבה הקלאסית.
חשבנו: כמו תמיד, במקרה של ביסקוטי אין הרבה הפתעות, והכל היה טעים. הבצק היה קליל מאוד והמילויים היו מתוקים אך לא מדי. אהבנו בעיקר את השילוב של הבננה עם הקוקוס. גם המילויים הקלאסיים, כמו הריבה, היו מצוינים.
מחיר: 8 שקלים.
ציון: 9.5


צילום: יח"צ

ג'לטריה
בג'לטריה שבאזורי חן בתל אביב יצרו השנה מגוון רחב של סופגניות בסגנון איטלקי. ביניהן ניתן למצוא: קראפן – סופגנייה בצורת הספרה שמונה, עטופה בסוכר לבן וקינמון ומגיעה בשני מילויים; קראפל – סופגנייה בצורת דג עם מילוי קרם שנטיל וניל או קרם פטיסייר פיסטוק; סטרופולי – סופגניות מיני עטופות בסוכר וציפויים משתנים כמו שוקולד, דבש וקרמל; ופלאוטי – סופגנייה מאורכת במגוון מילויים.
טעמנו: את סופגניית הפלאוטי במילוי שנטיל וניל עם תותים טריים בציפוי נפאז' תות ואת סופגניית הקראפל עם קרם שנטיל וניל.
חשבנו: הסופגניות האיטלקיות מאוד שונות במראה, אך בטעם הן זהות לאחיותיהן בישראל. הבצק מעולה ואוורירי מאוד. השילוב של הווניל עם התותים הטריים היה פשוט מענג.
מחיר: מ־10 שקלים.
ציון: 9


צילום: יח"צ

מתוקה
במתוקה רומסרוויס פותחים את החג עם עוגת סופגנייה וליין סופגניות מגוון שמתחיל במילויי הריבה הקלאסיים ומסתיים במילויי פירות וזיגוגים, לביבות ועוד.
טעמנו: סופגניית תות סברינה חתוכה באמצע עם מילוי ריבת תות, קרם וניל, קצפת ותותים טריים; סופגניית שוקולד לבן ונוגט; סופגניית ריבה קלאסית ואת עוגת הסופגנייה. 
חשבנו: רובנו חשבנו שהבצק קליל וטעים, אך את הלב כבשו דווקא המילויים, שהיו מאוזנים, לא מתוקים מדי ועדינים. המינוס היחיד שמצאנו היה בעוגת הסופגנייה, שהייתה יפה, אך הבצק שלה היה דחוס מדי. אנחנו ממליצים להתמקד במוכר ולא לנסות להמציא את הגלגל.
מחיר: סופגנייה – מ־5.50 שקלים, עוגת סופגנייה – 59 שקלים.
ציון: 9


צילום: יח"צ

מאפיית טאטי
קולקציית סופגניות עשירה הכוללת סופגניות קלאסיות במילויי ריבת תות שדה וריבת חלב וסופגניות עם ציפויי שוקולד ווניל ושילובים של קוקוס, אוראו, מרנג וקוקוס.
טעמנו: סופגנייה במילוי מלבי, סופגנייה במילוי באונטי וסופגנייה במילוי אוראו.
חשבנו: הסופגניות עשויות מבצק אוורירי וקליל, והמראה שלהן מפתה. מבחינת המילוי, אין הרבה הפתעות כי הוא היה מצוין. אהבנו מאוד את סופגניית המלבי שהפתיעה לטובה.
מחיר: מ־5.90 שקלים.
ציון: 9


צילום: דניאל לילה

בוטיק סנטרל
בבוטיק סנטרל מציעים את האלטרנטיבה הצרפתית לסופגניות – סופגניות בריוש אפויות. בין הטעמים: ריבת תות, קרם פטיסייר וניל, ריבת חלב ונוטלה.
טעמנו: סופגנייה במילוי קלאסי של ריבה וסופגנייה במילוי שוקולד.
חשבנו: לא התעלפנו. זאת לא פעם ראשונה שבבוטיק סנטרל בוחרים לאפות את הסופגניות שלהם, ואומנם הבצק בסך הכל קליל, אבל התוצאה קצת משעממת. בנוסף, הבצק השתלט על המילוי, ולא היה איזון במינונים.
מחיר: 6.50 שקלים.
ציון: 8.5


צילום: חגית גורן

ברמן
מאפיית ברמן הירושלמית מציעה קולקציית סופגניות רחבה הכוללת סדרת סופגניות חלביות וסופגניות פרווה. בין הטעמים: מילוי גבינה וקרם אוראו, מילוי קרם ברולה, מילוי קרם גבינה אוורירי וציפוי גבינה, מילוי ריבת חלב, מילוי קרם שוקולד חלב, מילוי ריבת תות של פעם וציפוי גנאש שוקולד מריר וסוכריות צבעוניות.
טעמנו: את סופגניית האוראו, קרם הברולה, סופגניית ריבת תות קלאסית, מילוי ריבת חלב ומילוי שוקולד.
חשבנו: היחס בין הקרם לבצק היה מאוזן. בכלל, הגודל של הסופגניות היה נכון – לא קטן מדי ולא גדול מדי. סופגניית ריבת התות הייתה נפלאה, בדיוק כמו שזכור לנו בילדות. גם מבחינת הזיגוגים הופתענו לטובה, הם היו קראנצ'יים ולא מתוקים מדי.
מחיר: מ־4.80 שקלים.
ציון: 8.5


צילום: אסף אמברם

קונדיטוריית שני 
קונדיטוריית שני הוותיקה מחיפה מציעה קולקציית סופגניות בהשראת עמים וטעמים מרחבי העולם. הסופגניות מיוצרות בייצור עצמי ובעבודת יד, והן פרי יצירתו של הקונדיטור אריה אברמוביץ.
טעמנו: את האיטלקית – סופגנייה בהשראת עוגת טרמיסו; האמריקאית – סופגנייה במילוי קרם שמנת ועוגיות אוריאו; והבלגית – סופגנייה עשירה בטעמי נוגט ושוקולד.
חשבנו: בגדול אהבנו. הבצק אוורירי והטעמים מיוחדים. בחלק מהסופגניות המילוי היה ממש מושחת, והסופגנייה עם השוקולד הייתה מתוקה יתר על המידה. 
מחיר: מ־5 שקלים.
ציון: 8.5


צילום: אפיק גבאי

מיקי שמו
סופגניות במגוון טעמים חדשים שעושים מחווה לפטיסרי הצרפתי. 
טעמנו: סופגנייה בסגנון מונט בלאן – קרם ערמונים מזולף, מרנג ומילוי ריבת פטל חמצמצה; סופגניית פירות אדומים – מילוי קולי פטל, מרשמלו תות ופירות יער; סופגניית פררו רושה – מילוי קרם נוגט קראנצ'י וציפוי פניני שוקולד; וסופגניית קיפוד שוקולד – סופגנייה בעיטור גנאש שוקולד.
חשבנו: הפרזנטציה של הסופגניות מפתה ביותר, וזאת המחווה הכי צרפתית שיש. מבחינת הטעמים: הבצק היה טוב, אוורירי ולא שומני. המילויים, לעומת זאת, היו לעתים טו־מאץ'. 
מחיר: מ־8 שקלים.
ציון: 8.5


צילום: דניאל לילה

בראון וביי דה וויי
לכבוד חנוכה, הקונדיטוריה של בראון וביי דה וויי מציעה סופגניות בטעמים קלאסיים. 
טעמנו: סופגניית ריבת תות וסופגנייה במילוי קונפיטורת פטל.
חשבנו: הסופגניות היו גדולות מדי לטעמנו, במיוחד כשחושבים על כל האנרגיה שנצטרך להוציא כדי להוריד את הקלוריות. מלבד זאת, הבצק היה איכותי. פחות אהבנו את מילוי הפטל שהיה חמצמץ מדי.
מחיר: מ־7 שקלים.
ציון: 8


צילום: שי בן אפרים

גרקו
במסעדת גרקו שנמצאת סמוך לג'לטריה הוחלט להקדיש את חנוכה לסופגניות הלוקמדס היווניות. סופגניות אלה עשויות מבצק שמרים ומגיעות בצורת מיני דונאטס המטוגן בשמן לוהט וטבול בדבש טהור עם שומשום קלוי.
טעמנו: את סופגניות הלוקמדס.
חשבנו: טעים, אבל רק כשזה יוצא ישר מהשמן. טעמנו שוב אחרי שעתיים, והן כבר היו יבשות וקשות מדי. כדאי לקנות רק אם אוכלים במקום או שלוקחים טייק־אווי ממש לפני האירוח.
מחיר: 39 שקלים ל־12 סופגניות.
ציון: 8


צילום: דן פרץ

ג'ייקובס
בג'ייקובס מקבלים את חג החנוכה עם סופגניות אפויות, וניתן למצוא שם גם סופגניות קלאסיות וגם סופגניות מיוחדות – תותי פרוטי, מילקי, טארט פירות ועוד.
טעמנו: סופגנייה קלאסית במילוי ריבת תות וסופגנייה עם מילוי פירות וציפוי שוקולד.
חשבנו: אומנם הקלוריות של סופגנייה אפויה הן נמוכות מזו של המטוגנת, אך גם הטעם בהתאם. הסופגניות הזכירו לנו יותר בריוש, והיו פחות אווריריות. לעומת זאת, הציפויים והמילויים היו טובים וגרמו לנו להמשיך לנשנש.
מחיר: מ־7 שקלים.
ציון: 8


צילום: אסף אמברם

ממבו
קונדיטוריה ממבו הוותיקה מיקנעם השיקה מגוון סופגניות לרגל החג. בין היתר, ניתן למצוא את הסופגנייה הקלאסית, סופגניית פררו רושה, סופגניית אלפחורס, סופגניית המבורגר ועוד.
טעמנו: סופגנייה קלאסית וסופגניית המבורגר – סופגנייה חתוכה באמצע במילוי של קרם פטיסייר ופירות העונה. 
חשבנו: כאן הדעות היו חלוקות. מצד אחד הבצק היה מוצלח, ומצד אחר הפירות שהיו בתוך ההמבורגר היו חמצמצים. רובנו לא אהבנו, מעט חשבו שהיא דווקא טעימה.
מחיר: מ־5 שקלים.
ציון: 7.5


צילום: אגמדיה

קפה גרג 
בקפה גרג השיקו סופגניות במילויים קלאסיים כמו ריבת תות, וניל, שוקולד וממרח לוטוס.
טעמנו: סופגנייה במילוי ריבת תות וסופגנייה במילוי וניל.
חשבנו: הסופגנייה הקלאסית הייתה חביבה ותו לא, בעוד סופגניית הווניל הייתה טעימה והיו שאמרו שהיא פצצת אנרגיה. הבצק לא היה שומני, אך דחוס ולעתים “נקרע”.
מחיר: 5 שקלים.
ציון: 7.5


צילום: אסף לוי

קפה ביגה
בקפה ביגה מציעים סופגניות קלאסיות.
טעמנו: סופגנייה במילוי ריבת תות וסופגנייה במילוי שוקולד.
חשבנו: הסופגניות היו סתמיות ולא חידשו שום דבר. הבצק השאיר מעט שומניות על האצבעות.
מחיר: 5 שקלים.
ציון: 7


צילום: אסף לוי