רופאים, אחיות, סבתות פולניות ורבים נוספים כבר אמרו זאת - הנקה טובה לבריאות, גם של האם וגם של תינוקה. אז כעת, מתווספים עוד שני מחקרים שתומכים בטענות הללו. בשני המחקרים נמצא כי לנשים המניקות סיכויים נמוכים יותר לחלות בסרטן ובסוכרת, לעומת נשים שלא הניקו.



באחד מן המחקרים נבדקו 1,035 נשים שנמצאה אצלן סוכרת הריונית, שעלולה להתפתח לסוכרת סוג 2 לאחר הלידה. החוקרים טוענים שלמחציתן, או יותר נכון הנשים שיניקו, סיכויים נמוכים יותר לפתח את המחלה. הסיבה, לדברי מחבר המחקר, היא שהנקה מפחיתה את הרגישות לאינסולין ומאטה את תהליך חילוף החומרים, מה שמפחית את הסיכוי לחלות בסוכרת.
 
מחקר נוסף שפורסם בחודש שעבר טוען כי לנשים שהניקו סיכויים קטנים יותר לחלות בסרטן השד. מבדיקה של 27 מחקרים שונים נמצא, כי לנשים שהניקו בזמן כלשהוא, 20% פחות סיכוי לחלות בסרטן שד מסוג טריפל נגטיב. לדבריה של ד"ר מריסה וייס, מראשי המחקר ומנהלת המכון לסרטן בפילדלפיה, טרם נמצא הקשר בין הנקה להגנה מפני סרטן, אך רופאים משערים שהשד מגיע לשיא התפתחותו רק בזמן ההנקה. "רק לאחר הריון מלא, החזה מפותח דיו", הסבירה לרשת ABC.
 

לא הכל נופת צופים: הצדדים השליליים של ההנקה

מחקרים על טיב ההנקה לשני הצדדים צצים כמו פטריות אחרי הגשם ונשים רבות נתלות עליהם ומסרבות להרפות. רבות נאמר על כך שההנקה חשובה לבריאות ותורמת לפיתוח הקשר שבין האם לתינוקה. החוקרים שוכחים לעיתים כי אמהות צעירות רבות חוות תסכול לאחר שהן שפשוט לא מצליחות להניק.  
 
כמובן שעל כל מחקר שמתפרסם, נכתבים שניים שמפריכים אותו. שיקול דעת הוא חשוב אך יש לזכור כי מדובר בבחירה של האישה בלבד. הנקה זו פעולה חשובה ומשמעותית, אבל לא בכוח.

כותבת הכתבה, אם לבן בכור, בן חצי שנה שלא ינק יום בחייו. הוא בריא, שמח, מפותח ומאד קשור אליה.