ניסים משעל ורינה מצליח ראיינו הבוקר (חמישי) את שר האנרגיה, הד"ר יובל שטייניץ, חבר הקבינט המדיני-בטחוני, ב"רדיו ללא הפסקה 103FM".

משעל הטיח בשטייניץ: "נכשלתם בלתת ביטחון לתושבי ישראל", ושטייניץ נאלץ להסכים איתו: "הטענה שלך נכונה. אנחנו לא הצלחנו, כי אין פתרונות קסם, ואף ממשלה אחרת לא הייתה מצליחה, כ אין פה פתרונות פטנט-קסם, למגר את גל הטרור הזה באופן מוחלט. זה לא גל הטרור הראשון שהציונות ומדינת ישראל מתמודדים אתם. היו כבר גלי טרור, חלקם קשים יותר. לעיתים לוקח יותר זמן, וקשה לקבוע את הזמן, עד שאנחנו מתגברים על גלי הטרור, אבל אין לי ספק שכמו שהתגברנו על גלי אלימות וטרור בעבר, אפילו קשים יותר, נתגבר גם על הגל הזה".

 
משעל ומצליח שאלו את שטייניץ אודות ההמלצות יוצאות הדופן שהשמיע אלוף בצה"ל לגבי הפלסטינים - לשחרר אסירים מבוגרים של הפת"ח, להגדיל את מספר היתרי העבודה של הפלסטינים בישראל ולתת להם עוד נשק למאבק בטרור. "זה נשמע די אבסורדי", השיב שטייניץ, "ועלול לשדר לצד השני כאילו יש פה ניצחון, ודווקא לדרבן את המשך הפיגועים. אני לא מכיר המלצה כזו של צה"ל או השב"כ שנאמרה בקבינט".


מצליח: "רוני דניאל אומר שהרשות הפלסטינית צריכה אמצעים כדי להילחם בטרור. זה יכול להיות אינטרס שלנו".
 
שטייניץ: "הרשות הפלסטינית צריכה להפסיק לעודד את הטרור, להפסיק את ההסתה הנוראית, שמחנכת ילדים מגיל גן, שהיהודים זה עם נורא ושצריך לגרש אותו, להשמיד אותו, להיפטר ממנו. להפסיק את השידורים לילדים ונוער, שבהן מראים הצגות, עם דמויות של יהודים עם כיפה ששוחטים אותם עם סכינים ויורים בהם ורובים, להפסיק את הקריאות של אבו מאזן שהיהודים רוצים להרוס את אל-אקצה, ולהפסיק לשבח טרוריסטים מכל הסוגים, כולל פיגועי מתאבדים ופיגועי סכינים. ברגע שהרשות הפלסטינית תפסיק את ההסתה, וזה לא קל אחרי כל כך הרבה שנים, זה הבסיס להפסקת הטרור. כי המנוע האמיתי של הטרור זו ההסתה הפרועה שהרשות הפלסטינית שותפה לה ואף מובילה אותה בטלוויזיה ובמערכת החינוך".

מצליח: "איך אתה מסביר שהצבא מתון יותר מהדרג המדיני? הוא לא יודע מה קורה בשטח? קצין צעיר מאוד בצבא מעלה רעיונות מהסוג הזה".

שטייניץ: "ויש בכירים בצבא ובשב"כ שמעלים רעיונות אחרים. טוב שבצבא יש אנשים שחושבים כך או אחרת, לא כולם צריכים להיות באותה דעה. אבל מדיניות זה עניין למדינאים ולאר רק לצבא. עכשיו התחלנו לפעול נכון. אנחנו לא רק מנסים לפגוע בטרור ולעצור את המפגעים, ולא רק מנסים להרתיע את הסביבה שלהם על ידי שלילת רישיונות עבודה והריסת בתים, אלא פעם ראשונה התחלנו לגעת במנוע האמיתי של הטרור שזו ההסתה. הוצאנו את הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית מחוץ לחוק, סגרנו את תחנת הרדיו המרכזית בחברון. אני סבור שאנחנו צריכים לסגור, לפחות זמנית, את תחנת הרדיו הפלסטינית, כדי להבליט בעולם כולו למה אנחנו עושים את זה. כי הרשות הפלסטינית עצמה מסיתה לא רק להשמדת ישראל אלא גם לרצח יהודים".

משעל: "את כל זה עשיתם, אבל הטרור לא מפסיק, הפחד של הישראלים גובר, אולי הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסה?".

שטייניץ: "עוד לא עשינו את הכל. עוד לא סגרנו, לפחות זמנית, את הטלוויזיה הפלסטינית".

משעל: אם תסגרו את הטלוויזיה הפלסטינית ייפסק הטרור?".

שטייניץ: "זה במידה רבה המנוע של הטרור. זה גם קלף הסברתי שיוכיח בכל העולם, כי כולם יצפו בתכנים".

מצליח: "ההפך, לסגור תחנת טלוויזיה, אתה יודע איך זה ייראה בעולם?".

שטייניץ: אם הייתה תחנת רדיו או טלוויזיה מוסלמית בצרפת או בארצות הברית, שהייתה מסיתה להרג יהודים ונוצרים, והייתה מראה ילדים ערבים רוצחים ילדים יהודים, היו סוגרים אותה ומכניסים את מפעיליה מאחורי סורג ובריח".

ערך: אסף נבו