חוקרים מהמרכז הרפואי באסט שבניו יורק ערכו מחקר בין שתי קבוצות ילדים בגילאי 4 – 10; 370 ילדים שבביתם יש כלב כחיית מחמד, ומולם 273 ילדים שאין להם כלב בבית. המסקנה: עם כלב בשטח, אין מתח. 

הילדים נשאלו סדרת שאלות כשהגיעו לבדיקה שגרתית אצל רופא. עורכת המחקר סיפרה שנשאלו רק ילדים שלהם יש או אין כלב, כי כלב הוא חיית המחמד הנפוצה ביותר. התוצאות של המחקר לא אומרות כלום על חתול כחיית מחמד או כל חיה אחרת. 

בקבוצת הילדים עם הכלבים מצאו כי 12% מהם סובלים מתסמיני חרדה, לעומת 21% מקבוצת הילדים ללא כלבים כחיית מחמד. המחקר מסיק מכך שכלבים כחיית מחמד מפחיתים תסמיני חרדה באופן ניכר. אז אם התלבטתם לגבי כלב, אז כאן בישראל, בה יש די והותר סיבות לחרדה, אולי תרצו לקחת החלטה חיובית לגבי הבאת כלב הביתה. 

עורכי המחקר אמרו שלילדים בעלי חרדות כלב יכול להיות החבר הכי טוב, לשדר ביטחון לילדים ולהפיג המון מן הסיבות לחרדה. המחקר גם הציג את הדרכים בהן הילדים הפיגו את החרדות שלהם בעזרת הכלבים – הילדים דיברו עם הכלבים שלהם וסיפרו להם הכול. הכלבים לא שופטים אותם, לא מגלים סודות ומחזירים אהבה בכל מקרה. 

חרדה היא דבר מקובל אצל ילדים, בעיקר בחרדות "הרגילות" כמו פחד מחושך, מפלצות, רעמים וברקים ועוד. תוסיפו לזה את המצב הביטחוני השורר כאן בארץ ותוכלו למצוא אחוז גבוה של ילדים בעלי תסמיני חרדה.